در مرکز توانبخشی معلولین ذهنی شهید هاشمی نژاد بهشهر, نگاه هایی کودکانه تو را به آغوش می کشد . نگاه هایی که با خود می اندیشد آیا به سویش میروی ؟ آیا دست نوازش به سرش می کشی ؟

شرق پرس-محمدرضا ضابط: اینجا نگاه ها ثابت می ماند ، نگاهایی که هزاران حرف را نفس می کشند ، دستانی که دراز می شوند نه برای پول بلکه این بار برای محبت تا نوازش شان کنی ، بهشتی کوچک با فرشته های کوچولوی که چشم براه مهربانی هستند ، بغض اینقدر گلویت را می فشارد که نای حرف زدن نداری ، تنها مکان زمینی که می شود فرشته ها را لمس کرد.

مرکز توانبخشی معلولین ذهنی شهید هاشمی نژاد بهشهر یکی از هزاران بهشت زمینی ست که می شود فرشته ها را لمس کرد و با بخشیدن اندکی مهر و محبت بدون هیچ هزینه ای قلب هایی را شاد و خندان کرد.

مرکز خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی شهید هاشمی نژاد بهشهر تنها مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین ذهنی در بهشهر است که بصورت هیات امنایی و با کمک خیرین اداره می شود و در حال حاضرچیزی حدود  ۷۶ کم توان ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند.

 سهیلا عبدی مدیر عامل و مدیر این مرکز گفت: این مرکز از سال ۱۳۷۵ با ۱۶ پرسنل آغاز بکار کرد و هم اکنون دارای ۳۲ پرسنل می باشد این مرکز، مرکز نگهداری کودکان زیر ۱۴ سال و افراد بالای ۱۴ سال است.

 مسئول مرکز نگهداری معلولین شهید هاشمی نژاد بهشهر با بیان اینکه خوشبختانه خیرین خوب و توانمندی این مرکز را پوشش می دهند، افزود: علی رغم وجود خیرین و کمک های آنان، مشکلات مالی مهمترین مشکل ما است که نیازمند فرهنگ سازی مناسب در این زمینه هستیم.

وی گفت: کمک مسئولین و حمایت های مادی و معنوی آنان و دیدارهای مکرر و منظم آنان از مرکز نیز می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات ما باشد که با توجه به وجود کارخانجات متعدد در شهرستان مسئولین می توانند با رایزنی های مختلف در جهت ایجاد بسترهای لازم برای کمک به این مرکز توسط آنان اقدام کنند.

عبدی با بیان اینکه در این مرکز از بهترین وسایل و ابزار و امکانات و لباس استفاده می شود تا مشکلی برای فرزندانمان پیش نیاید، افزود: تنها انتظار ما از مسئولین و مردم، برطرف کردن نیازهای عاطفی در کنار نیاز مادی است چرا که کودکان ما نیازمند محبت و حضور و لمس محبت هستند اما نباید به آنان ترحم شود.

 کم کم وارد محل نگهداری کودکان در این مرکز شدم. نگاه هایی کودکانه تو را به آغوش می کشد . نگاه هایی که با خود می اندیشد آیا به سویش میروی ؟  آیا دست نوازش به سرش می کشی ؟ اینجا پر از فرشته های زمینی ست ، سهیل کودک مهربانی است که برایش فرقی نمی کند که مرد هستی یا زن ، همه را مامان صدا می کند ، شهاب پسر بازی گوش که علاقه زیادی به اجسام گرد دارد لنز دوربین برایش جالب بود …

مهتاب دختری که با پاهایش تار می زند و هر بیننده را با تمام عشق به آغوش می کشد پیمان ، مهدی ، مریم ، باران ، مروارید و…. فرشته های کوچک دیگرند.

 باید مرکز را ترک کرد اما تکه ای از قلبم را در این مکان جاگذاشته ام و برای گرفتنش هر چند وقت به این مکان سر می زنم.

تصاویر زیر مربوط به حضور خبرنگار شرق پرس در کنار این فرشتگان کوچک است:

zabet-malolin1dfd5

zabet-malolin1

  zabet-malolin1dfdd

zabet-malolin1dfdf

zabet-malolin1fghf

zabet-malolin1sdfdf