عمادی رئیس کمیته امداد بهشهر گفت: این شهرستان رتبه نخست آمار کل صدقات استان مازندران در شش ماهه اول سال جاری را کسب کرد.

بهشهر, رتبه اول جمع آوری صدقه در استان مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس سید موسی عمادی ترکامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شهرستان بهشهر در ۶ ماهه نخست سال جاری از محل صدقات ۴ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۱۰ ریال جمع‌آوری شده است که نسبت به بازده زمانی مشابه سال قبل با کسب درآمد ۳ میلیارد و ۳۹۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۲۰ ریال، رشد ۲۷ درصدی داشته است.

 

 

وی با بیان اینکه شهرستان بهشهر با رشد ۲۷ درصدی رتبه نخست را در جمع‌آوری صدقات در سطح استان کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان بهشهر ۲۶ هزار صندوق صدقات کوچک در میان خانواده‌ها توزیع و ۸۹۰ صندوق صدقات بزرگ در سطح خیابان‌ها و معابر شهرستان نصب شده است.

 

 

عمادی درباره مصارف صدقات در شهرستان گفت: از صدقات جمع‌آوری شده ۱۵ درصد صرف هزینه‌های درمان مددجویان، ۲۳ درصد صرف خرید و ساخت مسکن نیازمندان، ۹ درصد جهت تهیه جهیزیه نیازمندان، ۶ درصد صرف پرداخت وام‌های ضروری به مددجویان، ۱۱ درصد جهت کمک هزینه تحصیلی فرزندان نیازمندان، ۱۰ درصد صرف اشتغال و توانمندسازی مددجویان و ۲۶ درصد صرف کمک‌های موردی به نیازمندان می‌شود.