با این تعداد کشته و مجروح در جاده ها باید بررسی شود که داعش در جنگ خانمان سوز سوریه و عراق در یکماه گذشته بیشتر قربانی گرفت یا جاده ها و خودروهای ما !؟

 

 

به گزارش شرق پرس سردار امیری جانشین رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی در مازندران گفت: در شهریور  امسال ۸۱۰ نفر از مردم در تصادفات جاده ای کشور جان باختند و بیش از ۱۸ هزار نفر نیز زخمی شدند.

 

آمار متاثرکننده ای که از دل بیش از  ۱۵ هزار تصادف بیرون آمد و ۳.۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

 

این مسئله نشان می دهد شهریور امسال در ۵ سال گذشته پرتلفات ترین ماه بود و اگر بگوئیم شهریور خونین, پر بیراه نگفته ایم.

 

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با بیان اینکه جاده های مازندران در تصادفات برون شهری یکی از پرتلفات ترین جاده های کشور در شهریور ماه بود، اظهار داشت: البته در بخشی از دلایل تصادفات عوامل انسانی مانند خود راننده نیز دخیل بوده اند.

 

به نظر می آید با وجود تلاش های بسیاری که در کاهش تصادفات صورت می گیرد اما تلفات و خسارات ناشی از آن همچنان رو به افزایش است, که عواملی چون استانداردهای جاده و خودرو ها نقش بسزایی در کشته و مجروح شدن مردم دارند. مردمی که هر کدام از انها شاید سرمایه ای گرانقدر برای کشور بودند. شاید بسیاری از ۸۱۰ کشته شهریور خونین ایران در تصادفات از افراد نخبه و تحصیلکرده کشور بوده اند که نظام هم سرمایه گذاری کلانی روی این افراد انجام داده بود.

 

تصادفات جاده ای 810 کشته و 18 هزار مجروح در شهریور برجای گذاشت !

 

حال با این میزان مرگ و میر در جاده ها باید بررسی کرد که داعش در جنگ خانمان سوز سوریه و عراق که جهان را تحت تاثیر دارد در یکماه بیشتر قربانی می گیرد یا جاده ها و خودروهای ما!؟