معاون آموزش و پرورش مازندران درباره توزیع شیر در مدارس مازندران و قطع آن به دلیل تأمین نشدن منابع مالی از سوی وزارتخانه متبوع، اظهار کرد: برای سال تحصیلی 93 ـ 94 مقرر شد 70 نوبت شیر در مدارس مازندران توزیع شود که از ابتدای سال تحصیلی تا زمانی که توزیع شیر قطع شود حدود 50 نوبت در مدارس مازندران توزیع شد.

shir-madaress5

 

به گزارش شرق پرس  محمدتقی عباس‌پور در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه آموزش و پرورش مازندران نیروی حق‌التدریسی ندارد، اظهار کرد: آخرین سری نیروهای حق‌التدریسی سال ۸۲ بودند که در سال ۸۷ استخدام شدند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در آموزش و پرورش مازندران رسمی، پیمانی و یا قرارداد معین هستند، افزود: نیروهای رسمی آموزش و پرورش بعد از ساعت کاری در جاهایی که با کمبود منابع انسانی مواجه هستیم به‌صورت حق‌التدریس فعالیت می‌کنند.

 

عباس‌پور با بیان اینکه برای حل مشکل بیمه معلمان پیش دبستانی مجلس قول‌هایی داد اما در عمل کاری انجام نشد،گفت: وزارتخانه متبوع اقدام مساعدی انجام داد یک‌هزار و ۲۷ نفر از افرادی که حق بیمه آنان پرداخت نشده بود براساس حکم کارگزینی سنوات آنان محاسبه و مطالبات سال ۹۳ این افراد پرداخت شد.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی براساس سنوات نیروهای پیش‌دبستانی از آموزش و پرورش طلب‌کار است.

 

وی بدهی آموزش و پرورش به سازمان بیمه تأمین اجتماعی را از ابتدا ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: با احتساب جرایم این بدهکاری به ۳۰ میلیارد تومان رسید که وزیر آموزش و پرورش مکاتباتی با وزیر رفاه داشت اما این مشکل هنوز برطرف نشده است.

 

عباس‌پور با اشاره به اینکه بدهکاری بیمه طلایی فرهنگیان در مازندران به یک‌میلیارد تومان رسیده است،گفت: این هزینه برای آموزش و پرورش مازندران سنگین است که با قول سخنگوی دولت مقرر شد این اعتبار از سوی دولت تأمین و به شرکت آتیه‌سازان پرداخت شود.

 

معاون آموزش و پرورش مازندران درباره توزیع شیر در مدارس مازندران و قطع آن به دلیل تأمین نشدن منابع مالی از سوی وزارتخانه متبوع، اظهار کرد: برای سال تحصیلی ۹۳ ـ ۹۴ مقرر شد ۷۰ نوبت شیر در مدارس مازندران توزیع شود که از ابتدای سال تحصیلی تا زمانی که توزیع شیر قطع شود حدود ۵۰ نوبت در مدارس مازندران توزیع شد.

 

عباس‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش از بابت توزیع شیر در سال گذشته با شرکت‌های لبنی بدهکار بود، گفت: بخشی از بدهی‌های سال قبل امسال پرداخت شد، توزیع شیر در مازندران کمتر از استان‌های دیگر نبود.