شهردار بهشهر درباره برچیدن بلوار امام ره این شهر پس از یک دهه گفت: برداشتن و حذف بلوار با هدف تسهیل در ترافیک برای شهروندان و کسبه انجام می شود

حذف بلوار امام(ره) بهشهر تنها یک دهه پس از ساخت!

 

 

به گزارش شرق پرس طراحی و ساخت بلوار در خیابان یکطرفه امام خمینی (ره) بهشهر در سال ۸۳ انجام شد ، اقدامی که بیش از آن که واقع بینانه و مبتنی بر نیاز ترافیکی شهر باشد ، زیباشناسانه و مبتنی بر نگاه فانتزی به اصلی ترین خیابان تجاری شهر بود.

 

حال گفته می شود جمع آوری این بلوار که همواره با ترافیک سنگین خودروی و انسانی همراه بود ، در سال های گذشته از خواسته ای رهگذران ، رانندگان و همچنین ساکنان و مغازه داران بود .

 

ساخت بلوار در این خیابان از داخل طرح تعریض آن که قدمتی دستکم ۳۰ ساله داشت در دوره دوم شورای اسلامی شهر بهشهر سربرآورد و در کوتاهترین زمان اجرایی شد.

 

طرح مطالعاتی تعریض خیابان اصلی بهشهر با بیش از یک کیلومتر مسافت در مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و با راکد ماندن در یک دوره یک دهه ای ، در سال های ۶۸ و ۶۹ به صورت جسته و گریخته در مقابل بیمارستان امام ادامه یافت.

 

این طرح با بلوارکشی در وسط خیابان یک طرفه از سال ۸۳ سرعت گرفت و در مدت کوتاهی به سرانجام رسید و امروز نیز پس از ۱۲ سال مسئولان شهری سرانجام تصمیم به اصلاح آن گرفتند.

 

فرماندار بهشهر در حاشیه آغاز برچیدن بلوار خیابان امام(ره) به ایرنا گفت : جمع آوری بلوار خیابان امام همچون احداث آن دارای مشکلات ، حاشیه ها و اعتراضاتی است که باید با برنامه ریزی برای رفع این مشکلات تلاش شود.

 

سید خالق سجادی افزود : وجود ترافیک سنگین در خیابان یکطرفه امام بهشهر، تردد را برای عموم شهروندان با مشکل مواجه ساخته بود که به نوعی به معضلی برای شهروندان و بازاریان تبدیل شده بود.

 

وی ادامه داد : هدف از جمع آوری بلوار خیابان امام ، کاهش ترافیک در خیابان اصلی شهر و سهولت تردد برای شهروندان است که با قوت در سه فاز اجرایی می شود که فاز اول آن تا چهار راه امام اجرایی شده است.

 

شهردار بهشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت: برداشتن و حذف بلوار با هدف تسهیل در ترافیک برای شهروندان و کسبه انجام می شود ، چرا که این خیابان تنها خیابان تجاری شهر، با یک بیمارستان ، بوستان ،ساختمان های اداری از جمله بیمه،اداره ورزش و جوانان ،سالن ورزشی، نظام مهندسی،بانکها،سینما،مدارس غیر انتفاعی، بازار روز، مسجد جامع و مجتمع های پزشکی است که در طول سال های گذشته به ندرت شاهد روان بودن ترافیک درآن بودیم.

 

حمید آزموده افزود: همچنان که می دانیم برداشتن بلوار مشکلات و اعتراضاتی به همراه خواهد داشت و همچنین شاهد کم شدن سرانه فضای سبز و زیبایی این خیابان اصلی شهر خواهیم بود که سعی شده با نصب گلدان‌های زیبا و فضاسازی مناسب، تا حدودی زیبایی خیابان امام خمینی(ره) حفظ شود.

 

وی گفت: عملیات اجرایی جمع آوری بلوار خیابان امام بهشهر از امروز آغاز شده و در سه فاز پارک ملت تا چهارراه امام، چهارراه امام تا بانک ملی و در فاز سوم جمع آوری بلوار بانک ملی تا استادیوم در دستور کار است.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا