احمدی از اجرای طرح حفاظت اصولی از جنگل‌های شرق مازندران در شهرستان نکا خبر داد و افزود: حصار کشی جنگل به طول 30 کیلومتر با اعتباری حدود 5 میلیارد ریال در احل انجام است.

jangal-16

 

به گزارش شرق پرس اسدالله احمدی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: حفظ و حمایت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی و حفاظت‌ و حمایت از آب و خاک از وظایف این  اداره  است.

 

 

 

وی افزود: یکی از سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، حفاظت از عرصه‌های جنگلی بوده و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا از محل اعتبارات مدیریت بحران و تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی در منطقه لایی که خارج از طرح‌های جنگداری بوده, اقدام به حصارکشی کرده است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا  گفت: این حصار کشی به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری حدود ۵ میلیارد ریال اجرا که تا کنون ۹۵ درصد این حصار کشی انجام و تا پایان تیر ماه مابقی طرح به اتمام می‌رسد.

 

وی گفت: حصارکشی جنگل‌ها گامی موثر در راستای حفاظت از عرصه‌های جنگلی بوده و از تجاوز اشخاص به جنگل و چرای دام جلوگیری می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان نکا, هدف اصلی از اجرای این طرح را جلوگیری از ورود احشام به داخل جنگل دانست و گفت: حضور دام در داخل جنگل موجب تخریب این طبیعت خدادادی می‌شود.

 

وی به  نقش مهم مردم در حفاظت از جنگل‌ها اشاره کردو گفت: مردم باید از  جنگل‌ها و منابع طبیعی که سرچشمه نعمت‌های خداوند بوده به درستی محافظت و نگهبانی کنند.