قاسمی‌طوسی با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در نکا سبب ایجاد برخی ناهنجاری‌ها و مهم‌تر از همه زمینه‌ساز افزایش نرخ بیکاری می‌شود، یادآور شد: پاک‌سازی منطقه و شهرستان از حضور اتباع غیرمجاز، نیازمند همت مضاعف مسئولان است

قاسمی طوسی فرماندار نکا

 

 

به گزارش شرق پرس رحیم قاسمی‌طوسی در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان نکا، اظهار کرد: وجود مهاجران افغانستانی در منطقه تهدیدی برای شهروندان و مردم است که باید جدی گرفته شود که در همین رابطه با تمام توان وارد شده‌ایم تا در سال جاری، این معضل با قوت رفع شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا ناهنجاری‌های مختلف را در این زمینه کاهش دهیم، افزود: در طرح جدید جمع‌آوری اتباع غیرمجاز افغانستانی در سال جدید، تعداد ۲۷ نفر از این افراد، دستگیر و تحویل اردوگاه مراقبتی استان گلستان شدند.

 

 

سرپرست فرمانداری نکا ادامه داد: پس از جمع‌آوری تکدی‌گران از سطح شهر، این افراد در اردوگاه پالایش و به سیستم‌های مربوطه تحویل داده می‌شوند که اگر کسانی نیز اعتیاد داشته باشند در این اردوگاه سم‌زدایی شده و اگر نیاز به دوره‌های طولانی داشته باشند به ارگان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

 

این مسئول با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در شهرستان سبب ایجاد برخی ناهنجاری‌ها و مهم‌تر از همه زمینه‌ساز افزایش نرخ بیکاری می‌شود، یادآور شد: پاک‌سازی منطقه و شهرستان از حضور اتباع غیرمجاز، نیازمند همت مضاعف مسئولان است که در این رابطه همه مسئولان ذی‌ربط پای کار هستند و تلاش همه‌جانبه در این راستا در حال انجام است.

 

قاسمی‌طوسی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود منطقه پرخطر و آلوده عباس‌آباد نکا در گذشته، خاطرنشان کرد: بهسازی منطقه آلوده عباس‌آباد نکا، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده که توسط مسئولان و با همکاری مردم کلید خورد و اکنون نیز ساخت‌وساز، عمران و آبادانی در این محله با قوت در حال انجام است که باید در ادامه راه نیز همه برای آبادانی و کاهش ناهنجاری کمک‌کار ما باشند.

 

وی با اعلام اینکه پاک‌‌سازی محله پرخطر عباس‌آباد نکا از برنامه‌های محوری و در دستور کار فرمانداران دوران مختلف در این شهرستان بود، اضافه کرد: همه ما برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های احتمالی تلاش می‌کنیم و باید با وحدت و انسجام برای رفع معضلات بیش از گذشته گام برداریم.

 

سرپرست فرمانداری نکا ادامه داد: حضور مهاجران افغانستانی غیرمجاز در شهرستان نکا نیز همچون وجود افراد ناهنجار در مناطق آلوده خطرناک است و مردم و مسئولان همچنان که در پاک‌سازی مناطق آلوده کمک‌کار ما بودند در این رابطه نیز باید کمک کنند تا شهرستان از ناهنجاری‌های مختلف نجات یابد و وجود نیروی کار ارزان افغانستانی، موجب همکاری نکردن مردم در جمع‌آوری آنان نشود.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ یک از دستگاه‌ها و نهادهای عمومی حق استفاده از اتباع غیرمجاز برای انجام پروژه‌های عمرانی خود ندارند، افزود: باید این مسئله و به‌کارگیری نشدن مهاجران افغانستانی غیرمجاز در پروژه‌های عمرانی و مشاغل مختلف، در بین مردم، فرهنگ‌سازی شود.

 

قاسمی‎طوسی با اشاره به اینکه در منطقه پرخطر عباس‌آباد گذشته در نکا براساس آمار اعلام شده بیش از ۱۴۰ کارتن‌خواب جمع‌آوری و ساماندهی شدند، اظهار کرد: اکنون بعد از پاک‌سازی محله پرخطر عباس‌آباد گذشته این محله به شهرک مهرگان تغییر نام داده است.

 

وی گفت: تبدیل خیابان اصلی محله عباس‌آباد به ۱۲ متری، جدول‌بندی خیابان‌ها، ساخت خانه بهداشت، احداث خانه عالم، مدرسه هشت کلاسه، احداث سالن ورزشی و پارک محلی از اقدامات انجام‌شده در این منطقه بوده است که ساخت‌وساز همچنان ادامه دارد.