به دلیل هوای ابری و بارش باران در تعطیلات, مسافران نوروزی مازندران ترجیح دادند خداحافظی زودهنگام با طبیعت داشته باشند و جاده های خروجی این استان پرتردد گزارش شد.

خداحافظی زودهنگام مسافران نوروزی از طبیعت مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس بارش باران و کاهش دما پایان زودهنگام تعطیلات را برای مسافران نوروزی مازندران رقم زد و در ساعات اولیه روز چهارشنبه جاده های استان را با ترافیک نیمه سنگین مواجه کرد.

 

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که هم اکنون ترافیک نیمه سنگین در تمام محورهای خروجی این استان به سمت پایتخت حاکم است.

 

عباسعلی نجفی بامداد روز چهارشنبه به ایرنا افزود:درحال حاضر بارش باران پراکنده درمحورهای استان وجود دارد و تردد نیز بدون مشکل برای مسافران نوروزی در حال انجام است.

 

وی به رانندگانی که قصد تردد درمحورهای مازندران را دارند، توصیه کرد با صبر و حوصله و سرعت مطمئن در جاده ها حرکت کنند.

 

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران اظهارداشت: گروه های راهداری، پلیس راه ، امداد و نجات هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در سطح جاده ها حضور فیزیکی دارند و آماده کمک رسانی به خدمات به رانندگان هستند.

 

نجفی دلیل ترافیک نیمه سنگین در محورهای استان را ناشی از بازگشت مسافران نوروزی از این خطه شمال کشور به شهرهای خود دانست.

 

اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی این استان را تا پایان روز سیزدهم فروردین ( سیزده بدر) ابری همراه با بارش باران و کاهش دما اعلام کرد که این وضعیت در مناطق کوهستانی همراه با برف و بوران خواهد بود.

 

مدیریت بحران مازندران نیز به دنبال پیش بینی احتمالی بارش های سیل آسا در استان از مسافران نوروزی  و مجاوران خواست تا از بیتوته کردن در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

 

براساس آمار تاکنون ۱۸ میلیون تردد در محورهای این استان به ثبت رسید و اقامت هشت میلیون نفر شب مسافر نوروزی نیز در این استان به ثبت رسید.