شهردار بهشهر گفت: با توجه به پیگیری های ممتد شهرداری و شورای اسلامی بهشهر از دی ماه سال 93 خوشبختانه توانستیم 27 دی را به عنوان روز میانکاله به ثبت برسانیم

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) شهردار بهشهر از برگزاری دومین جشنواره روز میانکاله در ۲۷ دی ماه جاری خبر داد و گفت: پرنده نگری از برنامه های اصلی این جشنواره است.

 

دومین جشنواره روز میانکاله برگزار می شود

 

حمید آزموده در گفت وگو با ایسنا با تاکید به اهمیت موضوع میانکاله به عنوان قطب گردشگری، اظهار کرد: این تالاب زیبا سالانه پذیرای طبیعت گردان و گردشگران بسیاری بوده و بهترین فرصت برای برگزاری تورهای پرنده نگری است.

 

وی افزود: نه تنها تالاب میانکاله از زیباترین تالاب‌های جهان محسوب می شود بلکه خوشبختانه در فهرست ذخیره ‌گاه های طبیعی زیست ‌کره نیز ثبت شده است و همه ساله بیش از نیم میلیون قطعه پرنده برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت می کنند که جمعیت انبوه پرندگان و پرواز آن ها بر فراز تالاب از چشم اندازهای جالب توجه و بی بدیل این منطقه است که می توان از این پتانسیل برای جذب گردشگر بهره گرفت.

 

شهردار بهشهر گفت: با توجه به پیگیری های ممتد شهرداری و شورای اسلامی بهشهر از دی ماه سال ۹۳ خوشبختانه توانستیم ۲۷ دی را به عنوان روز میانکاله به ثبت برسانیم و با توجه به طرح پیشنهادی نه تنها از تمبر ویژه میانکاله رونمایی شد بلکه در موزه تمبر کشور نیز به عنوان روز میانکاله به ثبت رسیده است.

 

آزموده خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی بهشهر در صدد بوده تا از طریق شورای فرهنگ عمومی و طی مراحل قانونی نسبت به درج ۲۷ دی ماه روز میانکاله در تقویم ملی کشور اقدام کنند.

 

شهردار بهشهر گفت: امیدواریم دومین جشنواره روز میانکاله با حضور مسئولان کشوری و استانی با شایستگی هر چه تمام تر در تالاب میانکاله برگزار شود و شهروندان مانند سال گذشته استقبال خوبی داشته باشند.

 

آزموده عنوان کرد: دومین جشنواره میانکاله همراه با برنامه های متنوع بومی و محلی، پرنده نگری و مسابقه عکاسی برگزار می شود.