رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت : طبق آمار جمعیت این استان در 9 ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد بیشتر شد و ولادت پسرها در این استان در 9 ماهه سالجاری حدود دو درصد از دخترها پیشی گرفت.

رشد 2 درصدی جمعیت استان مازندران / افزایش تولد پسرها نسبت به دخترها

 

 

به گزارش شرق پرس علی رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد : در سالجاری ۳۵ هزار نوزاد در مازندران متولد شدند که ۱۸ هزار نفرشان را پسران تشکیل دادند.

 

 

وی تعداد ولادت دختران را در این مدت حدود ۱۷ هزار نفر اعلان کرد.

 

به گفته وی با این میزان ولادت مجموع جمعیت استان مازندران تا پایان آذرماه سالجاری به سه میلیون و ۱۹۹ هزارو ۵۴ نفر رسید که نرخ ولادت در این استان شمالی کشور۱.۲ درصد است.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت : طبق آمار جمعیت این استان در ۹ ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد بیشتر شد.

 

وی افزود : شهرستان بابل، ساری ، آمل و قائمشهر به ترتیب پر جمعیت ترین استان و کلاردشت ، سیمرغ( کیاکلا) و سوادکوه شمالی کم جمعیت ترین شهرستان استان محسوب می شوند.

 

رجبی گفت : براساس امار ۵۷ درصد از جمعیت مازندران در مناطق شهری و ۴۳ درصد نیز در مناطق روستایی سکونت دارند و شهرستان بابل بیشترین جمعیت روستایی استان را دارد.

 

به گفته وی با احتساب این آمار یک میلیون و۸۱۹ هزار و ۷۱۰ نفر جمعیت مازندران در مناطق شهری و یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۴۴ نفر در روستاها زندگی می کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت : در همین مدت در مازندران ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر در مناطق شهری و روستایی فوت کردند که هفت هزار و ۱۴۴ نفر در مناطق شهری و چهار هزارو ۷۹۴ نفرروستایی بودند.

 

به گفته وی درسالجاری مرگ شش هزار و ۴۸۶ مرد و پنج هزار و ۴۵۵ زن در مازندران ثبت شد که طبق این آمار مرگ مردان بیشتر از زنان در این استان بود.

 

وی میانگین امید به زندگی در این استان شمال کشور را حدود ۷۲ سال اعلام کرد که با میانگین امید به زندگی در کشور برابری می کند.