پورفلاح که در جلسه رفع تداخلات اراضی و نقشه کاداستر گلوگاه سخن می گفت اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تا کنون حتی یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان صورت نگرفت.

ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی گلوگاه نداریم

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه در جلسه پیشبرد و هماهنگی پروژه رفع تداخلات اراضی و نقشه کاداستر این شهرستان که با حضور مدیر امور اراضی مازندران، فرماندار، دادستان و چند تن از روسای ادارات گلوگاه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره امور اراضی شهرستان گلوگاه در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، جلسات متعددی را برای دهیاران، شوراهای روستاها و تشکل های کشاورزی برگزار و قانون حفظ کاربری را اطلاع رسانی کرده است.

 

وی افزود: به منظور اجرای قانون حفظ کاربری، همه اراضی تحت پوشش شهرستان گلوگاه با سامانه ۱۳۱ رصد می شود و با پیگیری کارشناسان امور اراضی و گزارشات مردمی و همکاری دادستانی گلوگاه، نظارت بسیار خوبی انجام شد به گونه ای که از ابتدای سال ۹۴ تا کنون حتی یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان صورت نگرفت که این توفیق به دلیل تعامل و همکاری همه مسئولان شهرستان گلوگاه بدست آمده زیرا حفظ کاربری اراضی را به عنوان یکی از دغدغه های حاکمیتی پیگیری می کنند.

 

پورفلاح خاطرنشان کرد: تعیین و تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز که در سال های گذشته صورت گرفته در حال بررسی است و اگر هر فردی در زمینه اجرای قانون همکاری کند جهاد کشاورزی و امور اراضی شهرستان گلوگاه برای اخذ مجوز با وی همکاری می کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: کمیته رفع تداخلات اراضی و نقشه کاداستر بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت و اسناد و نیز سازمان دارایی تشکیل شد تا دغدغه مردم و دولت را حل کند و مشکل تداخلات اراضی را تعیین و تکلیف و به سرانجام برساند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان گلوگاه برای تهیه نقشه کاداستر ۲ هزار و ۴۷۲ هکتار سهمیه داشته است که حدود ۲۷۰۰ هکتار نقشه کاداستر تا مرز شرقی گلوگاه با استان گلستان انجام شد، افزود: در سال جاری قرار است ۹۵۰۰ هکتار نقشه برداری کاداستر برای شهرستان گلوگاه با همکاری مردم، کشاورزان و صاحبان ملک، دهیاران، شوراهای روستا و روسای ادارات و مسئولان شهرستان صورت گیرد.

 

به گزارش ایسنا, پورفلاح در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ پرونده در کمیسیون رفع تداخلات اراضی گلوگاه وجود دارد که در حال رسیدگی است و پس از انجام مراحل قانونی در شهرستان به کمیسیون استان ارسال می شود.