تباکی درباره ساخت 50 واحد مسکن برای محرومان گلوگاه گفت: مقرر شد که این واحدها تا دو ماه آینده ساخته و تحویل مددجویان شهرستان شوند.

ساخت 50 واحد مسکن برای محرومان شهرستان گلوگاه

 

شرق مازندران: محمدرضا تباکی فرماندار شرقی ترین شهرستان مازندران در آغاز به‌کار ساخت ۲۴۰ واحد مسکن محرومین در مازندران که به‎طور نمادین با حضور استاندار در روستای خورشیدکلا گلوگاه برگزار شد، اظهار کرد: عمده شغل مردم و جوانان این شهرستان کارگری، کشاورزی و دکل‎بندی است و جوانان زیادی جان خود را هنگام کار بر روی دکل از دست دادند.

وی با بیان اینکه کمبود کارخانه و کارگاه‌های تولیدی در گلوگاه، سبب آمار بالای بیکاری در این شهرستان شده است، افزود: برای برون‎رفت از این مشکل مقرر شد تا گام‎هایی برداشته شود، ازجمله اینکه هفته آینده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گلوگاه با حضور صاحبان کارخانه، صنایع و مدیران استانی و مدیران بانک‎ها برگزار می‌شود.

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس کمیته امداد کشور به گلوگاه نیز مصوبات خوبی برای نیازمندان به‌ویژه روستاییان صورت گرفت، تصریح کرد: احداث یا خرید ۵۰ واحد مسکونی برای گلوگاه از مجموع ۲۴۰ واحد مصوب برای مازندران، تعمیر یا احداث ۹۰ سرویس بهداشتی و آشپزخانه، تهیه جهیزیه برای ۳۰ نوعروس، تأمین هزینه درمان ۴۵ بیمار صعب‎العلاج به مدت یک‎سال، تهیه  ۹ قلم لوازم خانگی برای برخی از مددجویان، احداث ۱۲ هکتار زمین برای گیاهان دارویی، زیر کشت بردن ۱۰۰ هکتار از اراضی شیبدار و بدون کشت، ازجمله مهم‎ترین مصوبات این سفر بوده است.

تباکی بیان کرد: این مصوبات پیگیری و در حال اجرا است که انشاالله تا پایان سال‌جاری نتایج آن را می‎بینیم.

وی درباره ساخت ۵۰ واحد مسکن محرومان که با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران کلنگ‏زنی شده است، تصریح کرد: مقرر شد که این واحدها تا دو ماه آینده ساخته و تحویل مددجویان شوند.

به گزارش فارس وی در پایان گفت: رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه، کاری ماندگار است که مسؤولان باید نسبت به آن حساس بوده و همت جمعی داشته باشند.