احمدی فرماندار نکا با اشاره به نقش موثر سمن ها (سازمان مردم نهاد) در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی افزود: سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی، برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند

فرماندار نکا: سمن ها در رفع مشکلات اجتماعی در کنار دولت باشند

 

 

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نکا با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حمایت از سمن‌هاو سازمان‌های مردم نهاد, اظهار داشت: برای رفع مشکلات موجود در جامعه، دولت باید با همکاری بخش خصوصی وارد عمل شود و در این میان، سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی، برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند.

 

 

وی افزود: بسیاری از چالش ها و مشکلات توسط سمن ها شناسایی که می‌توانند در زمینه‌های بهداشت، سلامت، کشاورزی، گردشگری ،ورزش، کارآفرینی، اشتغال، ازدواج، پیشگیری از طلاق، افزایش نشاط و  پیشگیری از اعتیاد به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

 

 

احمدی با اشاره به نقش و عملکرد مهم سازمان‌های مردم نهاد در حفظ و ارتقای سلامت جامعه افزود: هرچه مشارکت‌های جامعه بیشتر باشد جامعه توانمندتر شده و می‌توانیم به موقع آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و مشکلات و موانع را رفع کنیم.

 

 

فرماندار نکا تصریح کرد: بسیاری از اعضای سمن‌ها جوانان هستند که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند فعالیت‌های خود را به سمن‌ها واگذار کنند و جامعه را با مشارکت یکدیگر، برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاوتی آماده کرد.

 

 

وی گفت: ابتدا باید محله‌های آسیب پذیر شناسایی شده و سپس با کمک سمن‌ها برای رفع آسیب اقدام کرد که  در شهرستان  نکا نیز منطقه عباس آباد به عنوان یک معضل اجتماعی در کشور مطرح بود با کمک نیروی انتظامی و همه دستگاه‌ها رفع و اکنون مردم این منطقه در کوی مهرگان زندگی می‌کنند.

 

 

احمدی بیان داشت: برای رسیدن به توسعه  پایدار باید سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز حضور داشته  اشند و زمینه را برای فعالیت سازمان‌های غیردولتی در جامعه فراهم کنند.

 

 

 

 

 

تسنیم