مراسم تشییع شهدای غواص و شهدای گمنام با حضور عموم مردم تهران و مسئولین برپا می‌شود با سخنرانی محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود.

 

 

به گزارش شرق پرس امروز پیکرهای ۱۷۵ شهید خط‌ شکن و غواص عملیات کربلای۴ از میدان بهارستان به سمت «معراج‌الشهدا»ی تهران تشییع شدند.این مراسم از ساعت ۱۶ با حضور مردم شهید پرور تهران و مسئولین لشکری و کشوری از مقابل میدان بهارستان درب غربی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

 

tashi-shohada-ghavas5

 

۲۶ خرداد ماه مصادف با سالروز شهادت ۴ تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی ، صفارهرندی و نیک‌نژاد می‌باشد. این مراسم تشییع که با حضور عموم مردم تهران و مسئولین برپا می‌شود با سخنرانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه  بود.

 

shohadaye-ghavas1تصویر پیکر یکی از شهدای غواص که با دستان بسته به شهادت رسید

 

 

لازم به ذکر است این شهدا که ۱۷۵ نفر آنها خط شکنان و غواصان عملیات کربلای چهار بوده و ۹۵ شهید دیگر که همچنان گمنام هستند، پس از تشییع مراحل پزشکی احراز هویت را خواهند گذراند و پس از تشخیص، پیکرها به شهرهای این عزیزان فرستاده خواهد شد.

 

محسن رضایی در سخنرانی مراسم تشییع شهدای غواص با اشاره به مناسبت ۲۶ شهریور و سالگرد شهادت شهید صفارهرندی، ایمانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت:مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی، این مردم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا دار است.

 

 

tashi-shohada-ghavas6

 

امروز داعش به ۳۵ کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز در یمن مردم بی‌پناه یمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید.

 

 

رضایی در پایان گفت: از همین جا به همه دنیا اعلام می‌کنیم که ما دنبال حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و به دنبال امنیت و آرامش هستیم در عین حفظ منافع ملی هستیم. دنبال مقابله با متجاوزانی که در منطقه هستند از اسرائیل تا عربستان. ما امروز پرچم امینت را بلند کرده‌ایم و می‌گوییم تجاوز و ترورسیم باید تمام شود.

 

 

نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما دنبال آرامش و امینت هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند هیهات من الذله…دنیا مطمئن باشد، تا رهبری و ولایت فقیه در این کشور هست، تا شهادت طلبی در این کشور هست هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند. پس بنشیند و فکرهای خود را روی هم بگذارید و چه در فتنه داخل کشور و چه تجاز در خارج کشور، هر کاری می‌خواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پشیمان نشوید.

 

 
 
 
 
تابناک