شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به حفظ محیط‌ زیست از حذف قبض کاغذی در شهرستانهای بهشهر و گلوگاه خبر داد.

قبض کاغذی برق در شهرستانهای بهشهر و گلوگاه حذف شد

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، شجاع محمودی عالمی معاون شرکت توزیع برق مازندران گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به حفظ محیط‌زیست این شرکت در نظر دارد ابتدا به حذف کلیه صورتحساب‌های مشترکین دیماندی تا پایان سال جاری و باهدف حذف اختیاری قبض از مشترکین عادی نیز در این زمینه تقاضای همکاری کند.

 

وی بیان داشت: به همین منظور این شرکت در حال حاضر به‌صورت پایلوت صورتحساب‌های برق مشترکین دیماندی امور بهشهر و گلوگاه را حذف کرده و پس از رفع مشکلات احتمالی این مهم به بقیه شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت تسری داده خواهد شد.

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران بابیان اینکه به‌منظور دسترسی آسان مشترکین به اطلاعات قبض‌های صادرشده راهکارهای متفاوتی در نظر گرفته‌شده است یادآور شد: امکان چاپ قبض از طریق پرتال شرکت، اطلاع از میزان بدهی از طریق سامانه پیامکی و استفاده از نرم‌افزار موبایلی طراحی‌شده است.

 

محمودی اظهار داشت: بلافاصله پس‌ازآن محاسبات مربوط به فروش برای این دسته از مشترکین، پیامکی حاوی مبلغ صورت‌حساب صادره ارسال خواهد شد تا مشترک از صدور صورتحساب جدید خود مطلع گردد. بعدازآن مشترکین می‌توانند با مراجعه به پرتال شرکت به آدرس www.maztozi.ir و مراجعه به قسمت «مشاهده قبض و پرداخت غیرحضوری» نسبت به مشاهده جزئیات قبض صادرشده خود اقدام نمایند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشترکین با دریافت نرم‌افزار مخصوص خدمات مشترکین این شرکت از روی پرتال می‌توانند با ثبت‌نام نسبت به استفاده از امکانات این نرم‌افزار از قبیل مشاهده سوابق قبوض صادرشده، سوابق صورتحساب‌های پرداخت‌شده، پرداخت آنلاین صورتحساب از طریق همین نرم‌افزار استفاده کند.

 

محمودی در پایان با اشاره به اینکه این اقدام گامی اصولی در کاهش هزینه‌های جاری و اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف مقام معظم رهبری است از مشترکین خواست با همکاری خوب در این طرح مجموعه خدمت گذاران صنعت توزیع برق مازندران را در کاهش هزینه و افزایش سطح خدمات یاری دهند.

 

وی تصریح کرد: در مرحله اول چهار هزار مشترک در طرح حذف قبض فیزیکی مشترکین دیماندی قرار خواهند گرفت و پس‌ازآن تا پایان شهریور ۱۶ هزار مشترک را در بر خواهد گرفت و یک گام اساسی در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در جهت کاهش هزینه‌های غیرضرور در برداشته خواهد شد.