شکی نیست نسل های آینده عملکرد و پیگیری های شورای شهر را رصد خواهند کرد و یکی از موارد که حتماً بر روی آن تمرکز خواهند داشت وضعیت دریای آرام گلوگاه خواهد بود

مسئولان باید پاسخگوی کوتاهی در قبال نابودی دریای آرام گلوگاه باشند

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران), با گشایش های جدید در عرصه جهانی و رفع برخی محدودیتها پس از تحریم های هسته ای, قطعا صنعت گردشگری و جذب توریست با رشد بسیار خوبی همراه خواهد شد.

در این راستا توجه و بهینه سازی زیرساخت ها در قطب گردشگری کشور و در استانهای شمالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا با فراهم آوری امکانات, سهم مناسبی از درآمدزایی گردشگران خارجی و داخلی داشته و مرهمی بر زخم های اقتصادی و اشتغال منطقه داشته باشیم.

یکی از جاذبه های بی بدیل شرق مازندران که می توانست در این موقعیت بد اقتصادی پای گردشگران را به منطقه باز کند, دریای ارام گلوگاه بود که متاسفانه با بی توجهی تاریخی روبرو شد و امروز از آن زیبایی منحصربفرد تنها چندین هکتار خشکی رنج آور برجای مانده است.

بدین منظور حاج پرویز امیرخانلو از فعالان سیاسی, اجتماعی مازندران و مدیر مسئول رسانه شرق پرس با ارسال نامه به برخی ارگانها و ادارات و با ارائه راهکار و پیشنهاداتی از همه ی مسئولان شهرستانی, استانی و ملی درخواست نمود تا جلوی نابودی این جاذبه گردشگری در شرق مازندران گرفته شود که در غیر اینصورت باید پاسخگوی نسل های حال و آینده باشند.

در ادامه بخش هایی از نامه وی به شورای شهر گلوگاه را ملاحظه می فرمائید:

….شکی نیست نسل های آینده عملکرد و پیگیری های شورای شهر را رصد خواهند کرد و یکی از مواردی که حتماً بر روی آن تمرکز خواهند داشت وضعیت دریای آرام گلوگاه به عنوان یک مرکز توریستی و منبع درآمدی که تا ۳ سال گذشته محل استراحت و تفریح شهروندان، گردشگران بوده که متأسفانه اکنون با پسرفت آب به مرداب تبدیل شده است. و با ادامه این وضعیت سال های آتی چه خواهد شد خدا عالم است, اما قدرت تفکر و برنامه ریزی را به بندگانش داده است.

طبیعی است یکی از نهاد های اصلی ذیصلاح شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم می باشند که توقع است با پیگیری و تبلیغات مسئله را حساس کنند تا در شرایط سکوت دریای آرام ، آرام میرا نشود .

مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه را مسئولان و مردم آذربایجان با سروصدا جهانی کردند تا جایی که جدای از پای کار آمدن برخی شخصیتهای هنری, ورزشی و سیاسی بین المللی, اولین مصوبه دولت یازدهم را نیز برای نجات دریاچه گرفتند…

در ادامه این نامه با ارائه پیشنهاداتی به مسئولان از جمله برگزاری جلسات رسمی در کنار دریای خشک شده آرام! درخواست شد تا با بسیج امکانات و اقدامات با همکاری سازمان های مردم نهاد شهرستان, صدای بی کسی نگین ترک خورده شرق مازندران را به گوش مسئولان بالادست برسانند.