سراجی گفت: صاحب مغازه بهشهری که شناختی از سمور نداشت از آتش نشانی کمک طلبید و ماموران نیز با زنده گیری سمور آن را به ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دادند .

samor1999

 

 

 

به گزارش شرق پرس مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر از زنده گیری یک قلاده سمور از مغازه ای در این شهر و تحویل آن به اداره محیط زیست خبر داد.

 

 

 

حسین سراجی روز سه شنبه به ایرنا گفت : صاحب مغازه ای در شهر بهشهر صبح امروز در تماس با آتش نشانی از وجود جانوری وحشی در داخل مغازه اش خبر داد و ماموران نیز بلافاصله به محل اعزام شدند.

 

وی افزود : صاحب مغازه که شناختی از سمور نداشت از آتش نشانی کمک طلبید و ماموران نیز با زنده گیری سمور آن را به ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دادند .

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر گفت : خوشبختانه آگاهی مردم در زمینه حفاظت از حیات وحش و اطلاع رسانی از گونه های آسیب دیده افزایش چشمگیری داشته است.

 

سمور یا دَله که از راسته راسوسانان محسوب می شوند جانورانی همه چیزخوار هستند و سنجاب ، موش، خرگوش، پرندگان، حشرات و تخم پرندگان به همراه دانه ها و میوه ها و لاشه از منابع غذایی آنهاست.

 

سمورها زندگی انفرادی دارند و فقط در اواخر بهار و اوایل تابستان برای جفت گیری با هم زندگی می کنند. بچه هایشان نابینا و تقریبا بی مو در ابتدای بهار به دنیا می آیند و بعد از حدود دو ماه از شیر گرفته می شوند و در حدود سه یا چهار ماهگی از مادر جدا می شوند.