فرماندار بهشهر گفت: 80 درصد کار ساخت‌وساز شهرک امام خمینی (ره) بهشهر پایان یافته و در آینده‌ای نزدیک، متقاضیان می‌توانند واحدهای خود را تحویل بگیرند.

نورزاد: با پیمانکاران ناکارآمد مسکن مهر برخورد می شود

 

 

به گزارش شرق پرس محمدتقی نورزاد در گفت‌وگو با  فارس در بهشهر اظهار کرد: تحویل ساختمان‌های مسکن مهر به متقاضیان یکی از کارهای ماندگار برای دولت است که در این زمینه با پیمانکاران ناکارآمد برخورد می‌شود، به‌طوری که یکی از پیمانکاران غیرمتعهد در پروژه‌ روبه‌روی کارخانه چیت‌سازی سابق، خلع‌ید و پیمانکار جدیدی جایگزین او شده است.

 

 

فرماندار بهشهر با اشاره به مشکلات مسکن مهر در شهرک امام خمینی (ره) بهشهر (پیلم‌کوتی)، تصریح کرد: مهمترین مشکل این شهرک، تأسیسات روبنایی مانند مسجد، مدرسه و مکان تجاری است که تاکنون با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده است.

 

نورزاد ادامه داد: ۸۰ درصد کار ساخت‌وساز شهرک امام خمینی (ره) بهشهر پایان یافته و در آینده‌ای نزدیک، متقاضیان می‌توانند واحدهای خود را تحویل بگیرند.

 

وی یکی از مهمترین مشکلات اساسی مسکن مهر در سال‌های اخیر را افزایش قیمت مصالح عنوان کرد و گفت: پیمانکاران بخش مسکن مهر با قیمت‌های مشخصی قرارداد بسته بودند و با افزایش ناگهانی قیمت‌ها، برخی از آنها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

 

فرماندار بهشهر اظهار کرد: پس از اتفاقات به وجود آمده در بحث افزایش قیمت‌ها، سیاست‌گذاران کلان این عرصه موافقت کردند تا در برخی موارد تسهیلات ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی را در اختیار پیمانکاران قرار دهند که با این تدبیر، پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه مسکن مهر مشاهده شد.

 

وی مشکلات به‌وجود آمده در ساخت مسکن را پس از افزایش قیمت‌ها عادی خواند و ادامه داد: هر شهر ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشد، اما یکی از مهمترین مشکلات ما در این زمینه، وجود پیمانکارانی است که به علت مدیریت ناصحیح، به برخی تعهدات خود که ربطی به گرانی نداشت، عمل نکردند.

 

رئیس شورای اداری شهرستان بهشهر با اشاره به استقبال بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان و پیمانکاران مسکن مهر، تصریح کرد: بانک‌ها براساس دستورات مدیرعامل بانک مربوطه عمل می‌کنند و اختیارات سرپرستی استان، شهرستان و شعبه‌های آنها نیز مشخص است، همچنین سیاست کلی بانک‌ها برای احداث ساختمان است و جز در موارد خاص، آنها برای خرید مسکن خدماتی ارائه نمی‌دهند.

 

فرماندار بهشهر با بیان اینکه ۴۲ واحد مسکونی در شهرک امام خمینی (ره) بهشهر در اختیار متقاضیان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: به‌دلیل افزایش قیمت‌ها آنها نتوانستند مبالغ بعدی را بپردازند و در این مورد خاص تصمیم گرفته شد تا با ارائه گزارشی به مرکز استان و نهادهایی که متولی این امر هستند، هرچه سریع‌تر برای این مسئله چاره‌اندیشی شود.

 

نورزاد بیان کرد: هرچند بانک‌های بهشهر اختیارات قانونی لازم را در این زمینه خاص ندارند، اما با تمام توان تلاش می‌کنیم تا این مشکل را برطرف کرده و مانع از ضررهای احتمالی متقاضیان و پیمانکاران شویم.

 

وی در پایان با اشاره به برداشته شدن تسهیلات بانکی در زمینه مسکن مهر تا پایان سال ۹۴، اظهار کرد: مسکن مهر بهشهر که به  یک‌هزار واحدی معروف است، تاکنون ۸۰۰ واحد آن از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و امیدوارم تا پایان امسال، ساخت آنها کامل و تحویل متقاضیان شود.

 

 

 

فارس