استاندار مازندران از مصرف یک‌سوم سموم مصرفی کشور در مازندران خبر داد و گفت: مصرف این مقدار سموم در مازندران بسیار بالاست و می‌تواند تهدید جدی برای سلامت امنیت غذای کشور باشد.

sam-keshavarzi9

 

به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح‌جلودار در گردهمایی تبیین شعار روز جهانی بهداشت «ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره» در دانشگاه علوم پزشکی ساری اظهار کرد: تلاش‌هایی که در سطح کشور برای افزایش سطح رفاه زندگی مردم صورت می‌گیرد، بر کسی پوشیده نیست.

 

 

استاندار مازندران با بیان اینکه پرداختن به بحث امنیت موادغذایی از مزرعه تا سفره یک مسئولیت فرابخشی را طلب می‌کند، افزود: تولید‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و حتی مصرف‌‎کنندگان باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

 

فلاح با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته شرایط تولید موادغذایی متفاوت و محدود بوده، ادامه داد: امروزه براساس نیاز مردم تولیدات مواد غذایی تغیر کرده و تامین موادغذایی سالم و بهداشتی برای مردم حتی در مسائل سیاسی کشور اثرگذار و قابل لمس است.

 

این مسئول از مصرف یک‌سوم سموم مصرفی کشور در مازندران خبر داد و گفت: مصرف این مقدار سموم در مازندران بسیار بالاست و می‌تواند تهدید جدی برای سلامت امنیت غذای کشور باشد.

 

م با بیان اینکه روش‌های عملی زیادی برای جلوگیری از مصرف زیاد سموم وجود دارد، افزود: میزان مصرفی سموم در کشورهای در حال توسعه از کشورهای پیشرفته بالاتر است و باید در استان مازندران مصرف سموم را کاهش دهیم.

 

فلاح موضوع سلامت پایدار را یکی از مباحث اصلی و دارای اولویت برنامه‌ریزی کشور دانست و بیان داشت: طرح تحول سلامت یکی از مباحث سلامت پایدار و ویژه در کشور است.

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت قضایی در کشور نیازمند همکاری و تعامل بین دولت و ملت هستیم، اظهار داشت: کارگروه امنیت مواد غذایی استان سال گذشته تشکیل و تصمیمات مهمی در این زمینه گرفته شد و برای اجرایی شدن آن تمام دستگاه ملزم به رعایت آن هستند.

 

این مسئول نانوایی‌ها را یکی از مراکز حساس و دارای شرایط بهداشتی دانست و ادامه داد: برخی نانوایی‌های استان از مکان‌های غیربهداشتی هستند که باید به این مسئله توجه جدی شود.

 

فلاح بر نظارت دقیق‌تر بر فعالیت نانوایی‌های استان تاکید کرد و گفت: در زمینه بهداشت و امنیت غذایی آگاهی مردم باید افزایش یابد.