هویت پیکر مطهر این شهید که بیش از ۱۹ سال سن دارد و در نکا دفن شده بود توسط آزمایش DNA از نمونه استخوانی شهید در بانک ژنتیک شهدای گمنام در معراج شهدای تهران و تطبیق آن با نمونه DNA خانواده‌اش در شهرستان نوشهر صورت گرفت.

shahid-gomnam54

 

 

به گزارش شرق پرس احمد زلیکانی مسئول هیئت رزمندگان شهرستان نکا در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: هویت شهید گمنام ۱۹ ساله‌ای که در ۲۴ دی‌ماه ۹۰ به‌عنوان شهید گمنام در بوستان شهدای خوش‌نام نکا به خاک سپرده شد هم‌اکنون در آستانه چهارمین سالگرد تدفین این شهدا شناسایی شد.

 

 

وی افزود: هویت پیکر مطهر این شهید که بیش از ۱۹ سال سن دارد توسط آزمایش DNA از نمونه استخوانی شهید در بانک ژنتیک شهدای گمنام در معراج شهدای تهران و تطبیق آن با نمونه DNA خانواده‌اش در شهرستان نوشهر صورت گرفت.

 

تولیت آستانه مبارکه شهدای گمنام نکا با اشاره به اینکه پیکر این شهید پس از گذشت ۴ سال از مراسم خاک‌سپاری در این شهرستان شناسایی شد، تصریح کرد: دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۴ ساله عرصه جنگ تحمیلی که در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیدند پس از تفحص در زمستان سال ۱۳۹۰ هم‌زمان با روز اربعین حسینی با حضور گسترده مردم شهیدپرور نکا تشییع و تدفین شدند.

 

زلیکانی اضافه کرد: این شهید بزرگوار بیش از ۱۹ سال سن دارد چراکه متأهل و دارای فرزند است همچنین سایر مشخصات کامل ایشان بعد از اطلاع‌رسانی به خانواده‌اش متعاقباً اعلام می‌شود.

 

مسئول هیئت رزمندگان نکا در ادامه از تشکیل ستاد بزرگداشت مراسم چهارمین سالگرد شهدای گمنام و استقبال از خانواده شهید گمنام شناسایی‌شده خبر داد و همچنین بیان کرد: با تشکیل و همفکری ستاد گرامیداشت چهارمین مراسم سالگرد شهدای گمنام در شب و روز اربعین شاهد مراسم ویژه دسته روی و استقبال از خانواده شهید گمنام شناسایی‌شده نوشهری از مقابل توپخانه سپاه ناحیه نکا تا حرم شهدای گمنام خواهیم بود.

 

علاوه بر دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۴ ساله یک شهید گمنام غواص ۲۱ مردادماه سال جاری در حرم شهدای گمنام این شهرستان به خاک سپرده شد.