امروزه راه و به عبارتی تسهیل دستیابی , بعنوان ضروری ترین زیربنا در توسعه هر منطقه به شمار می رود. مسئله ای که وضعیت بحرانی آن در استان گردشگرپذیر مازندران در ایام تعطیلات بر کسی پوشیده نیست.

 

 

 شرق پرس- محمد مبرا:  ترافیک  جاده های مازندران از ساعات اولیه آغاز  تعطیلات عید فطر تبدیل به خبر ساز ترین رویداد شمال کشور تبدیل شد تا جائیکه که حتی سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان را در حاشیه قرار داد.

 

رویداد اخیر برای چندمین بار ثابت کرد محورهای مواصلاتی مازندران و شمال کشور به چه میزان قابل اعتماد هستند. چراکه همین تعطیلات کوچک خود یک مانور مهم برای محک زدن وضعیت پدافندی محورها در شرایط بحران بوده است.

 

وقتی بحران راه حتی سفر معاون اول رئیس جمهور را به حاشیه می برد!

 

 

شاید بهتر بود جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور در سفر به مازندران از راه زمینی استفاده می کردند تا همزاد پنداری مناسبی با مرم مازندران و همینطور مسافرانی که ساعتها در ترافیک مانده بودند داشته باشد.

وقتی " بحران راه " حتی سفر معاون اول رئیس جمهور را به حاشیه می برد!

 

 

همه اینها در شرایطی است که وضعیت آب و هوا مناسب بود و اگر برف و باران را نیز به مصیبتهای چند ساعته خانواده ها در این جاده اضافه می کردیم معلوم نبود چه وضعیتی در انتظار مردمی که پس از یک ماه روزه داری شمال و یا حرم امام رضا ع را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده بودند پیش می آمد.

 

البته پس از گذشت حدود ۲۴ ساعت مسئولان امر وضعیت ترافیکی راههای مازندران را آرام تر گزارش کردند, اما مطمئناً در روزهای آینده و همزمان با موج بازگشت مسافرین باید منتظر فلج شدن دوباره محورهای ارتباطی مازندران باشیم.

 

سالهاست که مسئولان استانی شعار می دهند که توسعه مازندران میسر نیست مگر با تقویت گردشگری و جذب توریست! که این خود جای تامل دارد که با وضعیت فعلی راه ها که اصلی ترین عامل توسعه محسوب می شود و حتی  پاسخگوی گردشگران داخلی نیست چگونه می توانیم به حضور گردشگران خارجی و رضایت آنها دلخوش باشیم ؟!