خانم هوشمند بانوی درستکار ساکن بهشهر ده هزار یورو معادل 40 میلیون تومان از پولی که به اشتباه به حسابش واریز شده بود را پس فرستاد.

uoro-arz

 

 

 

به گزارش شرق پرس در جهانی که همواره اتفاقاتی نادر در حال روی دادن هستند در همین نزدیکی بانوی درستکاری زندگی می کند که اتفاقی جالب یک روز معمول او را به یاد ماندنی کرد.

 

 

ناهید هوشمند بانوی درستکار تهرانی که چند سالی است در بهشهر زندگی می کند با بیان این اتفاق جالب در گفتگو با خبرنگار شرق پرس گفت:در یکی از روزهای پاییزی به بانک ملی مراجعه کردم تا مبلغی را که قرار بود به حسابم واریز شود دریافت کنم در زمان مراجعه به بانک با رقمی بیش از مبلغی که انتظارش را داشتم مواجه شدم.

 

 

این شهروند که با لبخند و فارغ از احساس پشیمانی سخن می گفت اظهار داشت: برای اطمینان از میزان درست مبلغ واریز شده با پسرم که در آلمان زندگی می کند تماس گرفتم و جویای وضعیت شدم که او با کمال تعجب گفت تنها ۴ میلیون و چهارصد هزار تومان را برایم واریز کرده است.

 

 

خانم هوشمند تاکید کرد:چندین بار با دقت به مبلغ واریزی نگاه کردم اما مبلغ واریز شده به حسابم ۴۴میلیون و چهارصد هزار تومان بود به بانک مراجعه کردم و کارمند بانک را در جریان اوضاع قرار دادم اما کارمند بانک گفت این موضوع باید از سوی فرستنده پیگیری شود و این مبلغ به حساب شما واریز شده است و تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

 

این بانوی درستکار در حالیکه با هیجان این موضوع را بیان می کرد افزود:دوباره با پسرم در آلمان تماس گرفتم و به او اطمینان دادم که مبلغ واریز شده بیش از مبلغی است که او ارسال کرده است . پسرم که از این موضوع متعجب شده بود قول داد موضوع را از طریق صرافی پیگیری و به ما اطلاع دهد.

 

 

خانم هوشمند ادامه داد:بعد از طی شدن چند ساعت تماسی از سوی خانمی که در یک صرافی در آلمان کار می کرد داشتم که می گفت اشتباه کرده و به جای واریز مبلغ ۴میلیون و چهارصد هزار تومان ده هزار یورو معادل ۴۴میلیون و چهارصد هزار تومان را به حساب من ریخته است و با اضطراب ادامه داد پسرم آنان را در جریان این موضوع قرار داده و شماره تماسم را در اختیارشان گذاشته است من هم به ایشان که بعد از اطلاع از این اشتباه بسیار مضطرب بود اطمینان دادم در اسرع وقت مبلغ اضافی را به حساب عودت خواهم داد.

 

 

وی عنوان کرد:در اولین فرصت بعد از طی شدن روز جمعه و تعطیلات در ایران و گذراندن روزهای شنبه و یکشنبه مصادف با تعطیلات بانکها در آلمان مبلغ اضافی واریز شده را عودت دادم.

 

 

این شهروند ساکن بهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار شرق پرس که پرسید آیا لحظه ای به پس ندادن این پول فکر کرده بودید؟گفت:از زمانی که متوجه این اشتباه شدم خودم را جای آن فردی گذاشتم که این اشتباه را مرتکب شده ۴۰ میلیون تومان مبلغ کمی نبود بخصوص در این وضعیت اقتصادی که پیش روی داریم اما من حتی لحظه ای به اینکه آن پول را نگه دارم فکر نکردم.

 

 

خبرنگار شرق پرس ادامه داد آیا مبلغی از آن پول را به عنوان تشکر از لطفی که در حقشان کردید به شما پیشنهاد داده اند؟   نه مبلغی را به من نداند و حتی پیشنهاد هم نکردند اگر چه من انتظاری هم نداشتم اما در کمال تعجب بعد از واریز کردن حتی تماسی هم با من گرفته نشد تا از کارم تشکر کنند و یا این اطمینان را به من بدهند که پول را دریافت کردند.

 

 

ناهید هوشمند بانوی درستکار در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به دیگران دارید گفت:به همه هموطنانم توصیه می کنم که کار درست را انجام دهند و همواره درستکاری را سر لوحه زندگی خود قرار دهند و همان کاری را انجام دهند که من انجام دادم من اصلا از پس فرستادن پول پشیمان نیستم واگر باز هم این اتفاق برایم بیافتد همان رفتار را تکرار خواهم کرد.

سکینه نوری