شب گذشته کاروانهایی عتبات که قرار بود ساری را به مقصد بغداد ترک کنند بیش از 12 ساعت در فرودگاه دشت ناز سرگردان شدند و درنهایت نیز این پرواز کنسل شد.

سرگردانی 12 ساعته مسافران در فرودگاه دشت ناز!

    

به گزارش شرق پرس شامگاه پنج‌شنبه بیش از ۸ کاروان عتبات عالیات که قرار بود ۱۱ صبح پنج‌شنبه ساری را به مقصد بغداد ترک کند در فرودگاه ساری معطل شدند.

 

یکی از مسافران این پرواز ساعت ۱۰و ۴۵ دقیقه شامگاه پنج‌شنبه به خبرنگار ایسنا گفت: ما از شهرستان بابل مسافر پرواز ۳۴۵۱ ساری بغداد هستیم  اما اکنون که قریب به ۱۲ ساعت از کنسل شدن پرواز می‌گذرد هم اکنون به ما اعلام کردند که پرواز کنسل شده و هواپیما به دلیل شرایط جوی قادر به نشستن در فرودگاه نیست.

 

وی با اشاره کرد: با وجود اینکه شرایط جوی نشان می‌داد امکان پرواز نیست مسئولان سازمان حج و زیارت و هواپیمایی اقدام به اطلاع‌رسانی مابقی کاروان‌ها نکردند و  قریب به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر زائر عتبات عالیت در سالن کوچک انتظار فرودگاه ساری اذهام کردند.

 

این مسافر که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه هواپیمایی هما و سازمان حج و زیارت هیچ کدام مسئولیت این سرگردانی و مسافران را بر عهده نگرفتند، افزود: مسئول هواپیمایی هما در فرودگاه ساری و پسر رئیس سازمان حج و زیارت مازندران به عنوان نماینده این سازمان در فرودگاه ساری تنها یک بار به نزد مسافران آمدند اما هر کداوم معتقد بودند  که دیگری مسئول رسیدگی به این وضعیت است و پس از آن دیگر کسی سراغی از ما نگرفتند.

 

وی با اشاره به شرایط نامساعد سالن ترانزیت فرودگاه ساری و نداشتن ظرفیت این تعداد مسافر اظهار کرد: در این سالن به جز نیروی انتظامی هیچ مسئولی نیست،تنها دو نمازخانه ۹متری برای مسافران وجود دارد، حتی زمانی که درخواست موکت برای نشستن کردیم مسئولان فرودگاه به جز یک موکت ۹ متری برای این تعداد در مسافران چیزی در اختیار ما قرار ندادند.

 

وی با بیان اینکه در مدت ۱۲ ساعت معطلی تنها به مسافران یک کیک و ساندیس دادند، گفت: پس از ۱۲ ساعت معطلی شام هواپیما را در سالن فرودگاه سرو کردند.

 

این مسافر که فایل صوتی اظهارات وی نزد ایسنا موجود است، افزود: سازمان حج و زیارت این پرواز را برای عتبات عالیات چارتر کرده است از این رو هواپیمایی معتقد است آنان باید پاسخگوی مسافران باشند.

 

وی افزود: در نهایت در ساعت ۱۱ نیمه شب به ما اعلام کردند امکان پرواز وجود ندارد و به شهرهای خود باز گردید، گفتند وسایل سنگین خود را باقی بگذارید و با ساک‌های دستی بازگردید تا فردا شرایط پرواز مهیا شود.

 

به گزارش ایسنا، همچنین شامگاه پنج‌شنبه تمام پرواز های فرودگاه ساری به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد و مسافران سرگردان شدند.