احمدی گفت: در سال جاری با همکاری دستگاه قضایی شهرستان نکا ۳۰ هکتار از عرصه جنگلی خلع ید و به طرح جنگلداری بازگردانده شد.

خلع ید 30 هکتار از عرصه جنگلی در نکا

 

به گزارش شرق پرس اسدالله احمدی با اشاره به توزیع ۵۰ هزار اصله نهال در شهرستان بیان داشت: هم‌زمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و گسترش فضای سبز در شهرستان نکا ۵۰ هزار اصله نهال توزیع و غرس شد.

 

 

 احمدی بابیان اینکه ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نکا مختص به عرصه جنگلی است افزود: هفت هزار هکتار از اراضی این شهرستان خارج از طرح‌های جنگلی است که با کمترین امکانات چهار کیلومتر از جنگل‌های خارج از طرح جنگلداری حصارکشی شدند.

 

وی حفظ و حراست از عرصه‌های ملی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگ عمومی در شهرستان دانست که در این راستا سال ۹۴، ۲۰ هکتار از عرصه‌های شهرستان نکا برای توسعه فضای سبز نهال‌کاری شد.

 

به گزارش مهر, مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نکا اضافه کرد: در سال جاری با همکاری دستگاه قضایی شهرستان ۳۰ هکتار از عرصه جنگلی خلع ید و به طرح جنگلداری بازگردانده شد. درواقع برای احیای مجدد عرصه جنگل خلع یدی حصارکشی و نهال‌کاری می‌شوند چراکه اگر زمینه‌ احیای جنگل در این اراضی فراهم نشود قطعاً بیهوده و نافرجام خواهد بود.

 

احمدی دو پروژه فرسایش خاک در شهرستان نکا و احداث سیل بند مکانیکی و سیل بند سرشاخه گیر در بخش هزارجریب و پی رجه را ازجمله پروژه‌های فرسایشی شهرستان برشمرد که از محل اعتبارات استانی محقق و اجرا شد.