تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران گفت : تعامل دستگاههای ذیربط و برخورد دستگاه قضایی سبب شده است تا تعرض به منابع طبیعی و زمین خواری در مازندران در این مدت به صفر برسد.

 زمین خواران و متعرضان به منابع طبیعی مازندران را ضربه فنی کردیم

 

 

به گزارش شرق پرس رئیس کل دادگستری مازندران گفت : از دو سال پیش تاکنون دستگاه قضایی با تعامل خوب ادارات ذیربط بویژه منابع طبیعی و آبخیزداری ، زمین خواران را در مازندران ضربه فنی کرد.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در همایش قضات ، مسئولان انتظامی و حفاظتی که به مناسبت هفته منابع طبیعی در مرکز آموزشی منابع طبیعی کریم ساعی کلارآباد شهرستان عباس آباد برگزار شد ، افزود : در دو سال گذشته اجازه تعرض به عرصه های منابع ملی در مازندران به زمین خواران داده نشد و آنان یکی پس از دیگر زمین خوردند.

 

وی ادامه داد : امروز شرائطی در استان به وجود آمده که اگر زمین خواران کوچک ترین تعرض و طمعی نسبت به تصاحب منابع طبیعی داشته باشند ، دستگاه قضایی بدون اتلاف وقت با آنان برخورد می کند.

 

تقوی فرد گفت : تعامل دستگاههای ذیربط و برخورد دستگاه قضایی سبب شده است تا تعرض به منابع طبیعی در مازندران در این مدت به صفر برسد.

 

وی افزود : همچنین در دو سال گذشته وضعیتی را ایجاد کردیم که مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز تحت نظارت کامل دستگاه قضایی قرار دارند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران گفت : دستگاه قضایی برای هرگونه حمایت از مسئولان دست اندرکار حفاظت از منابع طبیعی آمادگی دارد و هم اکنو نیز اعلام می کنم که اگر تخلفی در این بخش رخ دهد مسئولان دستگاه قضا و بازرسی باید پاسخگو باشند.

 

وی ر ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای صیانت از منابع طبیعی ، افزود : باید با کار فرهنگی ، مردم را نسبت به نقش جنگل و منابع طبیعی در تندرستی افراد جامعه و ادامه حیات آنان حساس کرد تا خودشان حافظ این نعمت خدادادی باشند.

 

تقوی فرد گفت : بخش زیادی از مشکلات مربوط به حوزه صیانت از عرصه های منابع طبیعی درون سازمانی است و مصداق آن هم آتش سوزی هایی است که در جنگل های استان رخ می دهد و دستگاههای ذیربط به علت در اختیار نداشتن امکانات و تجهیزات نوین نمی توانند بموقع آن را خاموش کنند و به اراضی ملی خسارت وارد می شود.

 

وی خواستار تقویت امکانات و تجهیزات حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها در شمال کشور بویژه مازندران شد و افزود : در بخش مربوط به تامین هزینه های کارشناسی رسیدگی به پرونده های متخلفان تاکنون مشکل وجود داشته که حل شده و دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.

 

این همایش یک روزه با هدف تشریح اقدامات انجام شده مسئولان دستگاه قضا ، نیروی انتظامی و منابع طبیعی در صیانت از عرصه های منابع طبیعی و نوع همکاری آنان در برخورد با متصرفان به این عرصه ها برگزار شد.

 

در پایان به شماری از شماری از شرکت کنندگان در این همایش از جمله مسئولان دستگاه قضایی ، فرماندهان نیروی انتظامی و یگان حفاظت با اهدای لوح تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا