قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گلوگاه گفت: از سال آینده در نظام جدید آموزش متوسطه طرح جدیدی ایجاد شده و هنرستان‌ها سه‌پایه می‌شوند

از سال آینده هنرستان ها سه پایه خواهند شد

 

 

 

به گزارش شرق پرس سید علی قاسمی در گفت‎وگو با فارس در شهرستان گلوگاه، با بیان اینکه یکی از فعالیت‎های آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی دانش‎آموزان است، اظهار کرد: مازندران در این زمینه پیش‎گام بوده و در حال حاضر، بیش از ۴۳ درصد دانش‎آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‎ای تحصیل می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به وجود کارگاه‌ها و فعالیت‌های خوبی که در مراکز فنی و حرفه‎ای و هنرستان‎های مازندران وجود دارد، افزود: دانش‎آموزان با ارائه توانمندی‎ها و دستاوردهای خود از طریق نمایشگاه‎ها می‎توانند پس از فارغ‎التحصیلی، رغبت بیشتری برای ورود به بازار کار، اشتغال‎زایی و کارآفرینی در جامعه داشته باشند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه از سال آینده در نظام جدید آموزش متوسطه طرح جدیدی ایجاد شده و هنرستان‌ها سه‌پایه می‌شوند، گفت: با توجه به این رویکرد که بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان را در هنرستان‌ها ساماندهی می‌کنیم، و از طرفی یک پایه به هنرستان‌ها اضافه شده، لذا یک‌سوم دانش‎آموزان فعلی نیز به تعداد محصلان هنرستانی افزوده می‌شود.

 

 

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از سال آینده به کمبود فضای هنرستانی در مازندران دچار می‌شویم، لذا از خیران و همکاران فرهنگی تقاضا داریم که در راستای افزایش امکانات، تجهیزات و فضاهای مناسب هنرستانی برای توانمندی، خوداشتغالی و کارآفرینی دانش‎آموزان از همه ظرفیت‎ها استفاده شود.

 

 

قاسمی اظهار کرد: کارگاه‌های خوداتکایی برای عرضه محصولات دانش‎آموزی ایجاد شده و باید به توان و خلاقیت دانش‎آموزان اعتماد کنیم.

 

 

وی گفت: مقرر شد تا با شهرداری‌های سراسر استان مذاکراتی برای برپا شدن نمایشگاه‌ها و فروشگاه‎های دائمی از توانمندی‎های دانش‎آموزان هنرستانی ایجاد شود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: خیاطی، طراحی و دوخت از نیازهای داخلی این سازمان است و در نظر داریم از توانمندی‎های دانش‎آموزان هنرستانی برای درآمدزایی استفاده کرده و سود حاصل از آن نیز به حساب همان هنرستان‎ها واریز شود.