اخیرا بقعه امامزاده سیدزکریا (ع) در شرق مازندران و در روستای پلنگ آزاد میاندورود مورد دستبرد و حفاری افراد ناشناس قرار گرفت که این مسئله خشم اهالی این روستا را به‌دنبال داشت.
سریال تکراری سرقت از امامزاده ها؛ اینبار امامزاده سید زکریا پلنگ آزاد میاندورود

آرشیو

 

 

به گزارش شرق پرس سارقانی که به امید کشف اشیای گران‌قیمت به امامزاده سیدزکریا از نوادگان امام کاظم(ع) روستای پلنگ آزاد شهرستان میاندورود دستبرد زده بودند، در این سرقت ناکام ماندند.

 

 

۹ بهمن ماه بود که بقعه امامزاده عباس (ع)، مرکز استان مازندران نیز مورد هدف سرقت یکی از سودجویان قرار گرفت که با وجود دوربین‌های مداربسته، سارق ناکام ماند، اما هم‌چنان این سریال در مازندران تکرار می‌شود.

 

 

در چندروز گذشته بقعه امامزاده سیدزکریا (ع) در شرق مازندران مورد دستبرد و حفاری افراد ناشناس قرار گرفت که این مسئله خشم اهالی این روستا را به‌دنبال داشت.

 

 

 از دیرباز تاکنون قبور امامزادگان به‌عنوان مکان‌های مقدس و قابل احترام شناخته می‌شود که اهالی منطقه ارادت خاصی به این اماکن داشته و از بیشترین توان خود برای حفظ آن تلاش می‌کنند، اما گاهی مشاهده می‌شود که مورد دستبرد افراد ناشناس و سودجو قرار می‌گیرد.

 

 

سریال سرقت امامزادگان و بقاع متبرکه چند روزی است که در مازندران تکرار می‌شود و اهالی این استان را با ابهاماتی همراه کرده است.

 

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود در گفت‌وگو با فارس از شهرستان میاندورود با تأیید این خبر گفت: شب ۱۷ بهمن ماه امسال افرادی ناشناس به قصد حفاری و کشف اشیای گران‌قیمت، امام زاده سیدزکریا روستای پلنگ آزاد میاندورود را مورد هدف قرار دادند.

 

 

حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی بیان کرد: فرد یا افرادی در محوطه این مکان، اقدام به حفر دو تونل تا نزدیکی قبر اصلی کردند که روز بعد از این اتفاق، مسئولان انتظامی و قضایی بعد از آگاهی از این موضوع به محل موردنظر مراجعه کرده و بررسی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ سال پیش این مکان مورد حفاری قرار گرفته بود که به بهانه اشیای گران‌قیمتی که به‌عنوان خرافات در این مکان دفن شده اقدام به این کار کردند.

 

 

سوادکوهی با بیان اینکه بقعه این امامزاده فاقد مباحث امنیتی است، تصریح کرد: این مکان که سالیان سال است به‌عنوان اماکن مقدس و قابل احترام به شمار می‌رود اما از لحاظ امنیتی بسیار ضعیف است.

 

 

سوادکوهی به تدابیر حفاظتی در اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: در تلاش برای استخدام نگهبان در این مکان هستیم و باید از بیشترین ظرفیت در ایمن‌سازی بقاع متبرکه تلاش کنیم تا اجازه سرقت برای هیچ‌یک از سودجویان فراهم نشود.

 

 

به گزارش فارس، بهمن ماه سال ۸۷ نیز بقعه امام‌زاده شمس‌الدین روستای کوات در منطقه چهاردانگه مورد سرقت قرار گرفت و سارق تا مرحله نبش قبر پیش رفته و اهالی این روستا با احترام ویژه‌ای پیکر این امامزادگان را تشییع و دوباره تدفین کردند.