قاسمی با اشاره به کشف 100 قلم اشیاء عتیقه در شرق مازندران گفت: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکنون 2 هزار و 300 اثر در استان کشف شد.

کشف 100 قلم اشیای عتیقه با قدمت 1500 سال در شرق مازندران

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) نعمت قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف ۱۰۰ قلم اشیای عتیقه با قدمت هزار و ۵۰۰ ساله در شرق استان خبر داد.

 

وی یادآور شد: در پیگیری انجام شده بیش از ۱۰ دستگاه فلزیاب از یک نفر کشف شده و این فرد با همکاری یک نفر دیگر حتی اقدام به فروش لوازم جانبی نیز می‎کردند.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۸ باند حفاری در مازندران متلاشی و بیش از ۴۰۰ قطعه تاریخی و فرهنگی از افراد کشف شد که از این افراد بالای ۳۰ دستگاه فلزیاب، ۱۶۴ قطعه اصلی و بدلی کشف شد که اشیای کشف شده مربوط به دوره مختلف اشکانی و ساسانیان است.

 

این مسؤول به همکاری ارگان‌های نظامی و انتظامی با میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: جلسات خوبی با سپاه کربلای استان و انجمن‌ها میراث فرهنگی داشتیم و تلاش کردیم که فرهنگ‌سازی مناسبی در این ارتباط انجام شود.

 

قاسمی یادآور شد: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ اثر در استان کشف شد.

 

وی درباره اقدامات انجام شده برای کشف آثار تاریخی در منطقه وستمین ساری، ادامه داد: اقدامات کارشناسی میراثی این منطقه چهار متوقف شده بود و در حال حاضر از سر گرفته شد.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در چهار سال گذشته ۲۷۶ سکه هخامنشی که نقره اصل بود و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ سال قدمت داشت را کشف کردیم.

 

 

 

 

فارس