فیض الله نفجم گفت: از اقدامات خوب در شهرداری ساری این بوده که کلنگ زنی حذف شد و هم اکنون 200 طرح در حال افتتاح داریم و امسال قصد داریم طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

فیض الله نفجم شورای شهر ساری

 

شرق پرس ( شرق مازندران) : فیض الله نفجم عضو شورای شهر ساری در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: مازندران متاسفانه در زمینه توسعه صنعتی همانند دیگر استان‌ها مانند  نتوانسته است به درستی فعال شود و وجود نوسان قیمت‌های زیاد در این عرصه سرمایه‌گذاری را با چالش روبرو می‌کند.

وی افزود: در توسعه گردشگری وظیفه داریم به شهروندان خدمت ارائه کنیم و با جذب توریست در شهر چرخش اقتصادی داشته باشیم و امیدواریم با راه اندازی فاز دوم پارک ملل و آغاز پروژه عمرانی آن به زودی فعالیت عمرانی را از سر بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: در حال حاضر مشکلاتی با آب منطقه‌ای و منابع طبیعی در این زمینه داریم و با وجود هزار و ۲۶۰ هکتار جنگل که جزو محدوده شهر شده و منابع طبیعی در حال واگذاری آن به شهرداری است در حال حصارکشی هستیم تا با اختصاص امکانات اولیه آب، برق و گاز توانیم فاز ۲ را با تله کابین به سیکوتپه متصل کنیم و در این صورت می توان ساری را در تراز شهرهایی که قابلیت‌های توسعه گردشگری را دارند معرفی کرد.

وی با بیان اینکه توسعه شهری نیاز به ایجاد امکانات خاص دارد و در توسعه گردشگری مرکز استان اگر امکانات ارائه نکنیم گردشگران رضایت نخواهند داشت, گفت:  امسال برنامه‌ریزی برای ساخت فیلم و حضور هنرپیشه‌های خوب برای بازی در یک فیلم  در ساری  برنامه‌ریزی شد که در نیمه دوم سال ۹۵کلید می‌خورد.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به افزایش بودجه شهرداری ساری در سال ۹۵، افزود: انجام شد بودجه شهرستان ساری در چهار سال گذشته ۷۰ میلیارد بوده که اکنون به بیش از ۵۰۰ میلیارد رسیده است.

نفجم گفت: همه برنامه‌ها در شورای شهر و با همت شهرداری ساری بر این است تا مرکز استان به جایگاه خود برسد و از اقدامات خوب در شهرداری این بوده که کلنگ زنی حذف شد و هم اکنون ۲۰۰ طرح در حال افتتاح داریم و امسال قصد داریم طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: دیگر اقدامی که در شورای شهر ساری در دستور کار قرار گرفت تدوین کتاب مفاخر ساری است و ترجمه زبان مازندرانی را در این کتاب آوردیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری از راه اندازی ۱۰ سرای تداوم در شهر ساری خبر داد و گفت: این سراها بازخوردهای مناسب اجتماعی در حوزه مشاوره ازدواج و کاهش آمار طلاق داشته است.

وی با بیان اینکه پارک ولایت در آستانه راه اندازی است و اکثر پروژه‌ها رو به اتمام است که همه این اقدامات در جهت توسعه مرکز استان مازندران خواهد بود,  گفت: ورزش قهرمانی و جذب استعدادهای ورزشی از میان نوجوانان دختر و پسر با انتخاب زمینه‌های مناسب در پرورش استعداد ورزشی در مازندران قدمتی دیرینه پیدا کرده و این خطه به سبب شرایط اکولوژیکی و علاقمندی مردمانش به ورزش‌های قهرمانی و زورخانه ای در کشور مشهور است.