اسدی گفت: هزینه هایی که برای حل مشکلات ناشی از سیل انجام شد و همینطور پائین بودن درآمدهای شهرداری بهشهر سبب شد تا اجرای طرح ها عمران شهری با کندی مواجه شود.

اسفندیار اسدی شورای شهر بهشهر: کندی طرح های عمران شهری بهشهر به دلیل سیل سال قبل و درآمد پائین شهرداری

 

به گزارش شرق پرس اسفندیار اسدی در جلسه مشترک اعضای شورای شهر و شهردار افزود : هزینه های انجام شده برای حل مشکلات ناشی از سیل و اندک بودن درآمدهای شهرداری سبب شد تا اجرای طرح ها عمران شهری با کندی مواجه شود.

 

 

به گزارش ایرنا وی در این جلسه گفت : شهرداری بهشهر منابع درآمدی ثابت ندارد و با کاهش فعالیت های مربوط به ساخت و ساز درآمدش هم کاهش یافت ، ولی با این وصف روند اجرای طرح های عمرانی در بخش های گوناگون با توجه به هزینه هایی که برای سیل شد ، رضایت بخش و امیدوار کننده است .

 

سیلی که سیزدهم خرداد پارسال در پی بارش شدید تگرگ و رگبار برای سومین سال پیاپی در منطقه شهری بهشهر جاری شده بود ، تخریب دستکم ۱۵۰ واحد مسکونی را در پی داشت و مسوولان شهرستانی نیز خسارات وارده به این بخش و زیرساخت های شهری را بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرده بودند.

 

شهرستان بهشهر در سال های ۹۱ و ۹۲ نیز شاهد وقوع سیل بود . سیل سال ۹۱ که در آن شش شهروند بهشهری نیز کشته شده بودند، بیش از ۶۰۰میلیارد ریال و سیل سال ۹۲ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به منازل مسکونی ، واحدهای تجاری و زیرساخت ها شهر وارد کرده بود.

 

رییس شورای اسلامی شهر بهشهر همچنین در این نشست یکی از اولویت های اصلی شهرداری و شورای شهر را در سال ۹۴ تکمیل طرح های نیمه تمام برشمرد و گفت : بدون شک با بهره برداری از آن ها ، چهره بهشهر از لحاظ عمرانی تغییر محسوسی کرده و شهروندان شاهد ارائه خدماتی بسیار مطلوب و مناسب خواهند بود .

 

رییس کمیسون فرهنگی، حقوقی و اجتماعی شورای اسلامی بهشهر نیز در این جلسه بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر شهرداری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهر تاکید کرد و گفت : تعیین کننده و هدفمند بودن اقدامات شهرداری در این حوزه ها به رشد بیشتر فرهنگ و ارتقا بیشتر آن می انجامد .

 

اویس موسی زاده افزود : شهرداری در سال جدید باید به مسائل مهمی چون ترافیک ، مسائل اجتماعی و گردشگری توجه بیشتری کرده و برای کسب اهداف مورد نظر از پژوهش های تهیه شده کارشناسان و نخبگان شهری استفاده کند .