در جلسه ای که به منظور ساماندهی گره های ترافیکی و اصلاح هندسی خیابانهای بهشهر با حضور پژمان اژدری مدیرکل حمل و نقل استان مازندران برگزار شد آزموده شهردار این شهر گفت: تا پایان امسال تعدادی از طرح های ترافیکی اجرا خواهد شد.

گره های ترافیکی بهشهر باز می شود

به گزارش شرق پرس، به منظورساماندهی گره های ترافیکی و اصلاح هندسی خیابان های مفتح و شهید رجایی و تقاطع های پرخطر در سطح شهر جلسه ایی با حضور پژمان اژدری مدیرکل حمل و نقل استان مازندران ، حمیدآزموده شهردار بهشهر و مسئولان شهرستانی برگزار گردید.

 

 

حمیدازموده شهردار بهشهر اظهار کرد: ساماندهی ترافیکی، گامی در جهت بهبود زیرساخت‌های شهری و جلب رضایت‌ شهروندان را بهمراه خواهد داشت و گره گشای گره های ترافیکی اصلاح هندسی خیابان هاست .

 

شهردار بهشهر با تاکید بر ساماندهی گره های ترافیکی شهر عنوان داشت : ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور ومرور ، برقراری نظم و انضباط ترافیکی در شهر، ایجاد امنیت و تامین رفاه حال شهروندان از اهداف ساماندهی ترافیکی محسوب می‌شود.

 

آزموده گفت : مطمئنا با استاندارد سازی هندسی معابر، تقاطع ها، میادین و دور برگردان ها می توان مدیریت صحیحی به جریان های ترافیکی نمود که با کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی عابرین همراه خواهد بود در همین راستا با حضور مشاور ترافیکی در مناطق شهید رجایی و مفتح و به تبع آن در خیابان ۴۵ متری شهید هاشمی نژاد اقداماتی صورت پذیرفت .

 

وی ادامه داد: ایجاد باندهای حرکت گردش به چپ (باند کاهش و افزایش سرعت) ، اصلاح موقعیت و شعاع چرخش دوربرگردان ها، احداث میادین و … نمونه هایی از طرح های مطرح شده از سوی مشاور بود که در یک بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت اجرا خواهد شد.

 

وی افززود : امیدواریم در راستای ساماندهی و اصلاح هندسی نقاط مختلف شهر تا پایان اسفند سال جاری به تعدادی از طرحهای مطرح شده از سوی مشاورین جامع عمل بپوشانیم.

 

آزموده در پایان با اشاره به نصب اولین دوربین هوشمند در استان مازندران گفت: با توجه به اینکه اولین دوربین هوشمند در استان مازندران دراین شهربا هزینه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان در سال ۹۱نصب شده متاسفانه بهره برداری درست و بهینه ایی در قالبهای ترافیکی صورت نگرفته است و هم اکنون بیشتر جنبه امنیتی و کنترل بعضی از موارد را دارد که با برنامه ریزی های دقیق میتوان استفاده بهینه ای هم سو با ساماندهی گره های ترافیکی را داشت.
محمد رضا ضابط