محمد باقر لائینی در این مراسم گفت: ورود به حوزه خبری با دیدگاه‌های مختلفی همراه است که مدیریت کردن بر افکار عمومی و انگیزه خدمت‌رسانی به مردم و نظام اسلامی از مهم‌ترین این انگیزه‌هاست.

khabarnegaran

امام جمعه نکا  در این مراسم با اشاره به اینکه خبرنگاری شغل شریفی است که باید درستکاری و امانتداری در خبرنگاری رعایت شود، گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

به گزارش شرق پرس,  حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی شب گذشته در همایش تجلیل از خبرنگاران نکا در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه آگاهی‌رسانی در جامعه از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران است، بیان داشت: نیاز به خبرنگار و اطلاع‌رسانی از مسائل مهم جامعه امروز است و خبرنگاران باید با رعایت اخلاق حرفه‌ای به‌درستی در این رابطه وارد شوند.

امام جمعه نکا تصریح کرد: ورود به حوزه خبری با دیدگاه‌های مختلفی همراه است که مدیریت کردن بر افکار عمومی و انگیزه خدمت‌رسانی به مردم و نظام اسلامی از مهم‌ترین این انگیزه‌هاست.

وی گفت: باید از همه رسانه‌ها در جامعه استفاده شود و برای اطلاع‌رسانی گزینشی عمل نشود و رسانه‌ها نیز از گزینشی و سلیقه‌ای عمل کردن دوری کرده و در اطلاع‌رسانی اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

این مسئول افزود: افرادی که در رسانه‌ها قلم‌فرسایی می‌کنند باید از سالم‌ترین افکار و باورها برخوردار باشند تا بدون موضع‌گیری نادرست و ناصحیح، برای خدمت‌رسانی واقعی گام بردارند.

فرماندار نکا نیز با گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و شهدای خبرنگار نکا، شهیدان لقمانی و قریب‌طزره، بر اصل صداقت و انصاف و درستی در خبر تاکید کرد.

علی رجبی با بیان اینکه کارهای خوب و مهمی در طول سال گذشته در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در شهرستان انجام گرفته است، یادآور شد: کار خبرنگاران اطلاع‌رسانی است و خبرنگاران باید از خبرسازی‌های غیر واقعی خودداری کنند.

وی گفت: خبرنگاران معلمان جامعه‌اند که با بیان مشکلات و معضلات و بیان نقاط قوت و ضعف در جامعه، مدیران را مقاوم می‌کنند و لذا باید با مدیریت مناسب بر اطلاع‌رسانی در جهت آگاهی‌رسانی و رفاه عمومی جامعه تلاش کنند.

به گزارش فارس, رجبی با اشاره به کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه، یادآور شد: شاید در برخی از موارد عدم اطلاع‌رسانی مناسب توسط برخی رسانه‌ها سبب شده که فریاد این مظلومیت به گوش نرسد که ما مسئولان و رسانه‌ها به‌ عنوان مسلمان و هم‌نوع باید بیش از گذشته وارد شده و این فریاد مظلومیت را به گوش جهانیان برسانیم.