طرح تاک به همت اداره بهزیستی و با مشارکت بخش خصوصی و به منظور فرهنگ سازی، ایجاد زمینه های ماندگاری جمعیت در روستاها و اشتغال زایی درشهرستان نکا ایجاد می شود

آغاز طرح تاک در شهرستان نکا

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) اجرای طرح تامین مالی خرد موسوم به (تاک) از سوی سازمان بهزستی در شهرستان نکا به عنوان پایلوت شرق مازندران آغاز شد .

 

فرماندار نکا درباره جزئیات واهداف این طرح به  ایرنا گفت: این طرح به همت اداره بهزیستی و با مشارکت بخش خصوصی و به منظور فرهنگ سازی، ایجاد زمینه های ماندگاری جمعیت در روستاهای کشور و همچنین توانمندسازی بیشتر اقتصاد خانواده و اشتغال زایی ایجاد می شود.

 

جعفر احمدی افزود: جمع آوری سرمایه های خرد روستائیان از جمله اهداف این طرح است که براساس آن و بااستفاده از منابع بانکی در کنار منابع مالی جمع آوری شده برای مصارف ضروری خانوارهای روستایی کمک رسانی و مساعدت می شود.

 

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ، این طرح همچون قرض الحسنه بومی محلی خانوارها است که معمولا در محلات توسط بانوان اجرا و اداره می شود .

 

فرماندارنکا گفت: برای استفاده از تسهیلات این طرح، بانوان عضو دیگر نیازی به ضمانت نامه های بانکی و بروکراسی های اداری ندارند و با ارائه تسهیلات مناسب در کوتاهترین زمان، اشتغال زایی مناسب ایجاد می شود.

 

احمدی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در شهرستان نکا و با جلسه برگزار شده با بخشداران، بهزیستی و عوامل اجرایی مقرر شد علاوه بر افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، سایر اقشار هم در قالب گروههای ۱۲تا ۱۵نفره ثبت نام و از خدمات بهره مند شوند.