شناساندن قابلیت ها و توانمندی های کشور و استان مازندران در خصوص گردشگری و سلامت با حضور کارشناسان نخبه ای از کشورهای عضو اکو یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام شده است.

آغاز " کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اکو" در مازندران

نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی، (اکو) صبح دوشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، میهمانان خارجی شرکت کننده و جمعی دیگر از مسوولان در شهر نمونه گردشگری رامسر آغاز شد.

به گزارش شرق پرس در این کنفرانس ۷۰ میهمان خارجی از ٩ کشور آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و همچنین دهها میهمان داخلی حضور دارند.

شناساندن قابلیت ها و توانمندی های کشور و استان مازندران در خصوص گردشگری و سلامت با حضور کارشناسان نخبه ای از کشورهای عضو اکو یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام شده است.

رییس اتاق اکوی ایران ، استاندار مازندران ، دبیر کل همکاری های اقتصادی اکو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و وزیر بهداشت سخنرانان افتتاحیه این کنفرانس هستند.

برگزاری دو پنل علمی با عنوان توسعه و تنوع محصولات و خدمات گردشگری سلامت و مدیریت زمین و منطقه بندی گردشگری سلامت  از برنامه های نخستین روز کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت است که قرار است در هر پنل ۹ نفر سخنرانی کنند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در دومین روز برگزاری کنفرانس هم سه پنل علمی با عنوان توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در گردشگری سلامت  ، اقتصاد گردشگری سلامت و فناوری ارتباطات و اطلاعات و  ارتباط با مشتری ، تبلیغات و بازاریابی در گردشگری سلامت  برگزار می شود که در مجموع ۳۰ نفر سخنرانی خواهند کرد.

بازدید از بیمارستان چالوس و آمل و برخی دیگر از زیرساخت های گردشگری سلامت مازندران از برنامه های حاشیه ای نخستین کنفرانس گردشگری سلامت است.قرار است همزمان با این کنفرانس ، نمایشگاه بین اللملی گردشگری سلامت نیز در رامسر و آمل برگزار شود.

 

 

بازدید از جاذبه های گردشگری از جمله موزه ، تله کابین و دهکده صنایع دستی رامسر از برنامه های در نظر گرفته شده برای میهمانان خارجی پیش از آغاز برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت بود.

 

 

به گفته دلاور بزرگ نیا دبیر این کنفرانس، قرار است تور گردشگری با حضور میهمانان داخلی و اعضای عضو اکو به مناسبت هفته فرهنگی رامسر، رامسر گردی صورت گیرد.

امکان جذب گردشگر و سرمایه گذار در مازندران به زیبایی هایی طبیعی محدود مانده است و ظرفیت های بزرگ این استان در سایه تبلیغ نشدن و اطلاع رسانی نکردن حرفه ای به محاق رفته است.

 

 

با برپایی سلسله کنفرانس ها و همایش های بین المللی موضوعی مانند گردشگری سلامت، استعدادهای ناب استان بخصوص در گستره منطقه ای را معرفی می کند.

 

 

استان مازندران به لحاظ نزدیکی به پایتخت، ۳۵۰ کیلومتر نوار ساحلی، سه فرودگاه، جذابیت های جنگلی، منابع درمانی طبیعی و زمینه تبدیل شدن به قطب گردشگری در میان کشورهای حاشیه دریای خزر و نیز عضو اکو دارای توانمندی های بالایی است که در این کنفرانس باید بدرستی معرفی شود.

 

 

بر اساس آمارهای جهانی، صنعت گردشگری دومین صنعت پردرآمد در جهان محسوب می شود و منابع جهانی اعلام کرده اند که درآمد حاصل از گردشگری سلامت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. در کشورهای پیشرفته حوزه سلامت بیش از ۱۰درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد. تلفیق این دو بازار بزرگ برای ایجاد یک بازار مشترک، منجر به ایجاد یک اقتصاد مطمئن و سود آور خواهد شد که مازندران این موقعیت ممتاز را داراست.

 

 

علاوه بر این استان مازندران از دو منظر گردشگری درمانی و نیز تجهیزات و دانش پزشکی ویژگی های منحصر به فردی دارد؛ مازندران با توجه به موقعیت خاص اقلیمی و داشتن آب های معدنی گرم و سرد در دامنه های البرز بویژه اطراف قله دماوند همواره با اقبال گردشگران مواجه بوده است.

 

 

به گزارش ایرنا, سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) با داشتن ۱۰ عضو، از نظر وسعت و جمعیت، دومین سازمان همکاری منطقه ای به شمار می آید. وسعت منطقه اکو نزدیک به هشت میلیون کیلومتر مربع و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ میلیون نفر، سهم شش درصدی از کل وسعت جهان دارد و سهم هفت درصدی از جمعیت جهان به این سازمان اختصاص دارد.