شهابی درباره قطعی احتمالی برق در مازندران گفت: این موضوع به میزان گرما و مصرف برق در روزهای گرم بستگی دارد اگر مصرف تا حدودی همانند سال گذشته باشد قطعی نداریم در غیر این صورت احتمال قطعی برق در مازندران وجود دارد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس قاسم شهابی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمامی مشکلات شبکه برق به‌ویژه در فصل تابستان را بررسی و شناسایی کرده و در فصول پاییز و زمستان براساس میزان اعتبار نسبت به رفع این مشکلات اقدام شده و برای تابستان سال آینده آماده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه به‌طور حتم اعتبارات شرکت برای رفع تمامی مشکلات پاسخ‌گو نبوده و بسیاری مشکلات فنی وجود دارد، گفت: مشکلات مالی که در تمام کشور وجود دارد شرکت توزیع برق مازندران نیز با این مسائل مواجه است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان بدهی داریم، اضافه کرد: این موضوع موجب می‌شود بخشی از پروژه‌های شرکت روی زمین مانده و نمی‌توانیم تمامی مشکلات را برطرف کنیم و در حد توان این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

شهابی با تأکید بر اینکه موضوع مهم بحث مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و دولتی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌های مختلفی برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی جامعه در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته مصرف برق بخش خانگی یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات بوده است، افزود: اگر امسال به این میزان برسد مشکل جدی نداریم در صورتی‌که برق مصرفی بیش از این آمار باشد احتمال اینکه با مشکلات قطعی مواجه شویم، وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: همکاری مشترکان در زمینه مدیریت مصرف مهم‌ترین موضوع است و باید در زمینه مصرف بهینه تلاش جدی صورت گیرد.

 

این مسؤول در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا استفاده از لوازم برقی دارای برچسب انرژی استاندارد در ساعات اوج مصرف با زمان دیگر متفاوت است، تصریح کرد: این لوازم برقی مصرف کمتری دارند نه اینکه اصلاً مصرفی ندارند این‌ برچسب نشان می‌دهد که تکنولوژی پیشرفته در این لوازم به‌کار رفته و مصرف آنها نسبت به سایر لوازم کمتر است ولی باز هم رعایت مصرف در ساعات پیک مصرفی ضرورت دارد.

 

شهابی با اشاره به اینکه ساعت ۱۱تا ۱۷ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳ به‌عنوان ساعات اوج بار مصرفی است، اظهار کرد: در این فاصله زمانی به‌هیچ وجه نباید از لوازم برقی پرمصرف استفاده کنیم.

 

وی یادآور شد: افراد حتماً نسبت به سرویس کولرها اقدام کنند با پرداخت مبلغی اندک موجب کاهش مصرف و احساس خنکی بیشتر می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در پایان با اعلام اینکه تمام تلاش این شرکت این است که هیچ منطقه‌ای با قطعی برق مواجه نشود، گفت: در حال حاضر هیچ پیش‌بینی نمی‌توان کرد و این موضوع به میزان گرما و مصرف برق در روزهای گرم بستگی دارد اگر مصرف تا حدودی همانند سال گذشته باشد قطعی نداریم در غیر این صورت احتمال قطعی برق در مازندران وجود دارد.