ناظری مسئول خانه کارگر شرق مازندران خواستار بازگرداندن بیمارستان شهدا بهشهر به تامین اجتماعی به منظور درمان رایگان کارگران شد.

اختصاص بیمارستان شهدا بهشهر برای درمان رایگان کارگران شرق مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس امیدعلی ناظری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دغدغه های اصلی کارگران نداشتن امنیت شغلی، درمان رایگان، لغو قراردادهای موقت کار، دریافت حقوق بیکاری و اجرایی نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

 

وی افزود: یکی از راه های حل مشکلات رکود اقتصادی حمایت از تولید ملی است که در این راستا باید تحقق عدالت اجتماعی، توسعه پایدار و تقسیم عادلانه ثروت را نیز مدنظر قرار داد.

 

ناظری با بیان اینکه خانه کارگر شرق مازندران ۴ هزار عضو دارد که خدمات رایگان به آنها ارائه می کند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۰۰ نفر ساعت آموزش رایگان در قالب کلاس های کامپیوتر، زبان انگلیسی، حسابداری، آموزش قانون کار و علوم قرآنی به کارگران ارائه شد.

 

مسئول خانه کارگر شرق مازندران با اشاره به اینکه درخواست جامعه کارگری در سال ۹۵ درمان رایگان است، اظهار کرد: بیمارستان شهدا بهشهر در ابتدا به منظور درمان رایگان کارگران شهرستان ساخته و اهدا شد و در واقع متعلق به تامین اجتماعی است اما وزارت بهداشت مسئولیت آن را به عهده گرفت که در پی بازگرداندن آن به تامین اجتماعی هستیم تا کارگران شهرستان بهشهر از درمان رایگان برخوردار شوند.

 

ناظری گفت: خانه کارگر شهرستان بهشهر نخستین بار در دهه ۷۰ و در زمان ورشکستگی کارخانه چیت سازی به منظور پیگیری مطالبات کارگران این کارخانه تشکیل شد و چند سال فعالیت کرد و سپس برای دومین بار خانه کارگر شرق مازندران در سال ۹۰  به مرکزیت بهشهر تشکیل و در حال فعالیت است.

 

وی افزود: خانه کارگر حدود ۳۰۰ میلیون تومان در دهه ۷۰ به کارگران کارخانه چیت سازی حقوق پرداخت کرد که در حال حاضر در پی دریافت این مطالبه از طریق واگذاری قطعه زمینی برای ساخت خانه کارگر هستیم.

 

مسئول خانه کارگر شرق مازندران با تاکید بر اینکه در قشر کارگران ظرفیت های بسیاری وجود دارد که هنوز نیمی از آن به صورت کارآمد مورد استفاده قرار نگرفته است، تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر جامعه کارگری در شرق مازندران از مسائل بسیار مهم است زیرا نخبگان بسیاری در میان کارگران وجود دارد که می توان از توانمندی های آنها به صورت بهینه استفاده کرد.