میری‌قلعه‌سری در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان با قدمت 60 ساله شهرداری نکا یادآور شد: ساختمان شهرداری نکا نه‌تنها ساختمان مدیریت بحران نیست بلکه ساختمان مدیریت بحران‌زا است.

miri-shahrdar neka5

 

 

به گزارش شرق پرس سیدعیسی میری‌قلعه‌سری روز گذشته در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان با قدمت ۶۰ ساله شهرداری نکا، اظهار کرد: ساختمان شهرداری نکا با قدمت بیش از ۶۰ سال از جمله ساختمان‌های قدیمی و ناامن است که باید با فوریت، ساخت ساختمان جدید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های شهرستان همچون فرمانداری، هلال‌‌احمر، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و شهرداری از دستگاه‌های مدیریت بحران شهر هستند که باید از ایمنی لازم برخوردار باشند، افزود: ساختمان شهرداری نکا نه‌تنها ساختمان مدیریت بحران نیست بلکه ساختمان مدیریت بحران‌زا است.

 

 

شهردار نکا با اشاره به ساخت ساختمان جدید شهرداری نکا در زمین بهپاک، گفت: کلنگ‌زنی این ساختمان در زمین مورد نظر انجام‌ شده که براساس برآورد، نیازمند ۷ میلیارد تومان بودجه و اعتبار است که هم‌اکنون فاقد چنین بودجه‌ای هستیم و در صورت تخصیص بودجه و اعتبارات لازم، این ساختمان دو ساله به بهره‌برداری برسد.

 

 

بخشی از مشکلات شهرداری نکا مطالبات شهرداری است

میری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات شهرداری نکا، مطالبات شهرداری است، یادآور شد: شهرداری نکا مطالبات فراوانی از شهروندان و شرکت‌ها دارد که نیازمند همکاری مردم و شرکت‌ها در این رابطه است تا با برگشت این مطالبات به شهرداری، در ساخت و ساز شهری تلاش بیشتری انجام شود.

 

 

وی بدون اشاره به کل مطالبات شهرداری نکا از شهروندان و شرکت‌ها، اضافه کرد: شهرداری نکا تنها در یک مطالبه خود از شرکتی در نکا ۱۰ میلیارد تومان طلب دارد که این مقدار دو سوم بودجه اعتبار شهرداری نکا است.

 

 

شهردار نکا با اشاره به بودجه شهرداری نکا در سال گذشته و جاری، افزود: بودجه سال گذشته شهرداری نکا ۱۵ میلیارد تومان بوده که ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محقق شده است و بودجه سال جاری نیز ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بسته است که در رابطه با بودجه سال گذشته رشد مناسبی داشته است.

 

 

تجهیزات آتش‌نشانی نکا ضعیف است

میری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تجهیزات آتش‌نشانی نکا ضعیف است، اظهار کرد: تجهیز امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی نکا نیازمند بودجه و اعتبارات مناسب است که در حال حاضر، شهرداری با مشکل بودجه‌ای روبه‌رو است و در ساعات پیک ترافیک در نکا نیز خدمات نمی‌تواند امدادرسانی مناسبی داشته باشد.

 

 

وی با اعلام اینکه براساس قانون تا دو طبقه ساختمان، مالک موظف است که در هنگام نقشه‌برداری تهیه کپسول آتش‌نشانی را برای اطفای حریق در نظر بگیرد، بیان کرد: در ساختمان‌های بالای دو طبقه، اطفای حریق خشک و تر، پمپ آب، مخزن شیر هیترات در ساختمان نصب شده و همچنین شیر آتش‌نشانی باید در نظر گرفته شود.

 

 

شهردار نکا گفت: با توجه به ارتفاع‌سازی‌های انجام‌شده و در دست اقدام، سازمان نظام مهندسی بدون اعمال موارد بالا برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلند، پایان کار ارائه نمی‌دهد و لذا مالکان موظف به انجام و رعایت این موارد در ساختمان‌ها هستند.

 

 

میری در پاسخ به این سئوال که در صورت مسدود بودن راه پله و آسانسور در مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلند، آیا امکان استفاده از بالابر و تشک نجات در شهرستان نکا وجود دارد، افزود: آتش‌نشانی نکا فاقد بالابر و تشک نجات است چرا که برای خرید یک‌دستگاه خودرو آتش‌نشانی با بالابر، نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار هستیم که شهرداری نکا چنین اعتباری ندارد و از توان آن خارج است.

 

 

میری اضافه کرد: کل بودجه عمرانی شهرداری نکا ۸ میلیارد تومان است که با خرید یک‌دستگاه خودرو آتش‌نشانی با بالابر، ۴ میلیارد تومان هزینه می‌شود که از توان شهرداری نکا خارج است اما با هماهنگی‌های انجام‎شده و قرارداد بسته شده، به‌زودی آتش‌نشانی نکا به یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی بزرگ مجهز می‌شود.

 

 

وی افزود: در حال حاضر واحد آتش‌نشانی شهرداری نکا دارای سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی و ۱۲ پرسنل است که با کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات روبه‌رو هستیم و در برخی موارد، آتش‌نشانان ۲۴ ساعت در شهرداری مستقر هستند.

 

 

شهردار نکا در رابطه با زیباسازی شهر نکا نیز گفت: برای زیباسازی در شهر نکا با پیمانکاری وارد قرارداد شدیم که براساس اعلام پیمانکار ۱۸۰ میلیون تومان برای زیباسازی شهر نکا هزینه انجام می‌شود که از عهده شهرداری خارج است و در همین راستا با نظام مهندسی وارد مذاکره شدیم تا ورودی و خروجی شهر را با هزینه خود طراحی کند و تلاش می‌کنیم تا نماد شهری نیز توسط نظام مهندسی انجام شود.

 

 

 

 

 

فارس