با انتقال اسناد اراضی ثبتی از بندرگز مردم گلوگاه می توانند از این پس کارهای ثبتی خود را طبق ماده 14 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری در این شهرستان به انجام برسانند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس با حضور مسئولان اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران و گلستان, امام جمعه گلوگاه فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان فرایند عملیات ثبتی هشتیکه و شرق گلوگاه از استان گلستان به مازندران انتقال یافت.

 

 sabt-galogah16

 

در حالی که تا پیش از این مردم شرق شهرستان گلوگاه برای انجام کارهای ثبتی باید به شهرستان بندرگز استان گلستان مراجعه می کردند با پیگیری فرماندار محترم و اداره ثبت شهرستان مردم شرق مازندران از این پس باید کارهای ثبتی خود را طبق ماده ۱۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری درشهرستان گلوگاه به انجام برسانند.

 

 

sabt-galogah15

 

در این مراسم که در ساختمان اداره ثبت شهرستان گلوگاه برگزار شد عبدی مدیر کل اداره ثبت استان مازندران ضمن تشکر ویژه از فرماندار گلوگاه که برای بر طرف کردن این فرایند ثبتی قدم به وزارت خانه هم گذاشتند بیان داشتند هدف اصلی قانونگذار از الحاق قسمتی از استانی به استان دیگر ایجاد شرایط راحت تر و بهتر برای مردم و تسهیل به مراکز خدمت رسان برای مردم می باشد تا مردم مجبور نباشند برای انجام کارهای روزمره مسافت های طولانی را بپیمایند.

 

ایشان با اشاره به تاریخ شکل گیری اداره ثبت به شکل امروزی مدون آن که به سال۱۲۹۰هجری شمسی بر میگردد بیان داشتندکه کلیه قریه ها و مکان ها دارای محدوده ی ثبتی مشخصی است و اسناد و مدارک مالکیت آنها موجود می باشد و براحتی نمی توان محدوده ای را جدا و به محدوده دیگر الحاق نمود مگر اینکه برای راحتی کار مردم اینکار صورت گیرد.

 عکس و خبر: عمار نظام محله