این روزها در اطراف بهشهر دیده می شود عده‌ای با استفاده از رانت و در برخی موارد غفلت مسئولین زمین‌های کشاورزی و کوه‌های اطراف را تبدیل به خانه‌ها و ویلاهای زیبای تفریحی برای لحظات خوش نشینی خود کردند.

jangalkhari9

 

 

به گزارش شرق پرس مدتی است پدیده زمین خواری بر سر زبان‌ها افتاده و نقل خبری رسانه‌ها شده، که این سوژه خبری نیز به بهشهر رسیده است.

 

 

 

از گوشه و کنار شهر و از منابع آگاه که اینبار هم نمی خواهند نام آنها فاش شود شنیدیم که در بهشهر نیز پدیده زمین خواری به صورت کاملا نا محسوس در حال گسترش است.

 

در لابلای همین صحبت‌های درگوشی کلمه کوه‌خواری نظر مارا جلب کرد به طوری که مدتی است به جای اینکه سرمان به زیر باشد، سر به هوا شدیم و بر روی کوه‌های اطراف بهشهر دنبال هیولای کوه‌خوار می گردیم، که دیدیم این منبع آگاه که باز هم نخواست نامش فاش شود بیراه نمی‌گفت.

 

 

بزرگی و وسعت چند ساختمان زیبا بر روی کوه‌های جنوبی بهشهر خودنمایی می کند که خبر از اتفاقات نه چندان خوشایندی برای منابع طبیعی  و محیط زیست ما دارد.

 

 

همانطور که این روزها در اطراف شهر دیده می شود عده‌ای با استفاده از رانت و در برخی موارد غفلت مسئولین زمین‌های کشاورزی و کوه‌های اطراف را تبدیل به خانه‌ها و ویلاهای زیبای تفریحی برای لحظات خوش نشینی خود کردند.

 

 

نکته جالب در این خصوص این است که حتی برای ساختمان خود امتیاز گاز شهری، برق و حتی تلفن هم گرفته‌اند و همه این امتیازات از مجاری قانونی طی شده است.

 

 

و البته خالی از لطف نیست که بدانید حتی برای خیابان تردد خود که به مرور زمان با تراشیدن کوه آن را تعریض کردند، با تابلوهای شهرداری نام گذاری هم کرده اند.

 

 

وجود دیوارهای سنگین چین شده در کنار جاده این کوه ها و اراضی را به شهرکی کوچک و زیبا تبدیل کرده که این امر از دو حالت خارج نیست، اول اینکه این امر یا با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه از قبیل جهاد کشاورزی، شهرداری بهشهر و … انجام شده است و یا بدون هماهنگی و به صورت کاملا غیر قانونی!؟

 

 

به نظر می رسد دستگاه‌های ذیربط در شرق مازندران باید نسبت به این موضوع برخورد اساسی کنند و جلوی از بین رفتن اراضی طبیعی شهرستان بهشهر توسط عده‌ای ثروتمند و رفاه طلب را بگیرند تا میراثی ماندگار برای فرزندان این سرزمین باقی بماند.

 

 

البته در بین این صحبت‌های درگوشی، ارتباط خوب و حضور برخی از چهره‌های مطرح و صاحب نفوذ استانی برای استراحتی کوتاه در این ساختمان‌های زیبا، نیز بیان شد که ما از این نکته می گذریم.

خط امید