سرهنگ نیازی از دستگیری باند شکار حیوانات اهلی خبر داد و گفت: پس از گزارش چند مورد ناپدید شدن چندین راس گاو ، احشام و ماکیان روستاییان به پاسگاه های بخش های دوانگه و چهاردانگه در جنوب شهرستان ساری عملیات جست و جو شکارچیان آغاز شد.

niazi-polis-sari5

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس سرهنگ یارعلی نیازی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت فرماندهی انتظامی شهرستان ساری افزود : هم اکنون ۵۰ محله در ساری دارای نگهبان است.

 

 

وی به فعالیت چهار شرکت خدمات انتظامی در ساری برای برای نصب کانکس و به کارگیری نگهبان محله خبر داد و از شهروندان خواست تا ضمن نصب و استفاده از دوربین های مداربسته در ساختمان ها ، برای محلاتشان نگهبان به کار بگیرند.

 

نیازی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین شکایت در حوزه سرقت وجوه نقد و طلاجات از اشخاص و منازل است ، گفت : امروزه با توجه به وجود سامانه الکترونیکی دریافت و پرداخت وجه در معاملات مختلف به صورت شبانه روزی ، حمل وجه نقد و یا نگهداری آن در منازل ضرورتی ندارد.

 

وی با بیان اینکه خانواده ها برای نگهداری طلا نیز می توانند از امانتداری بانک ها استفاده کنند ، افزود : دخل زنی ، جیب زنی ، کف زنی و سرقت از منزل از شگردهای سرقت وجه نقد و طلا است.

 

رییس پلیس شهرستان ساری به شهرداران پیشنهاد کرد تا صدور پروانه پایان کار ساختمان در آپارتمان های مسکونی و یا اداری و شرکت ها منوط به نصب دوربین مداربسته باشد.

 

نیازی گفت : در حال حاضر در مناطقی که دوربین شهری نصب است، سرقت و ناهنجاری های اجتماعی به مراتب کم شده است.

 

 

پدیده شکارچیان حیوانات اهلی

فرمانده انتظامی ساری همچنین از دستگیری باند شکار حیوانات اهلی بویژه گاو میش در مناطق جنگلی و مرتعی خبر داد و گفت: پس از گزارش چند مورد ناپدید شدن چندین راس گاو ، احشام و ماکیان روستاییان به پاسگاه های بخش های دوانگه و چهاردانگه ، عملیات جست و جو شکارچیان آغاز شد.

 

وی افزود : ماموران با مشکوک شدن به قیمت پایین گوشت گوسفند و گاو در چند قصابی داخل شهر و روستاهای اطراف ،متوجه کشتار غیر قانونی حیوانات اهلی شدند.

 

او با بیان اینکه این باند شکار حیوانات اهلی دارای مجوز حمل سلاح برای شکار خوک بودند ، ادامه داد : این افراد به جای گراز ، حیوانات اهلی را شکار و گوشتشان را با قیمت کم عرضه می کردند.

 

سرهنگ نیازی به دهیاران و شورای اسلامی روستاها بویژه روستاییان مناطق ییلاقی توصیه کرد تا مراقب افرادی باشند که خود را به عنوان شکارچی گراز با هدف جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی معرفی می کنند .

 

 آماده باش انتظامی در تعطیلات عید فطر

فرمانده انتظامی ساری همچنین از آماده باش کامل نیروی انتظامی در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت که پلیس با افراد ناهنجار و ارزل و اوباش در سواحل فرح آباد ساری بشدت برخورد می کند.

 

نیازی افزود : مسافران و گردشگران نیز با پلیس همکاری کرده و نسبت به تذکرات امنیتی ، راهنمایی و رانندگی و شنا نکردن در مناطق ممنوعه توجه و حرف شنوی داشته باشند.