وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مازندران گفت: برخی از بیمارستانهای زیان ده هزینه های زیادی را بر دوش دولت می گذارند

hashemi-vazir

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در دوره گذشته به علت جذب نیرو در برخی از این بیمارستان های زیان ده، هزینه های دولت در این بخش دوچندان شده است.

.
.
به گزارش شرق پرس, سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در آستانه هفته دولت در مازندران افزود:امروز به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات و نبود پزشکان متخصص در توزیع بیماران تناسبی وجود ندارد و برخی از بیمارستان ها در حقیقت زیان ده هستند و هزینه زیادی بردوش دولت می گذارند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: دولت در برقراری عدالت و استفاده تمامی مردم از خدمات درمانی و بهداشتی در همه نقاط کشور عزمی جدی دارد.

وی اظهار داشت: امروز نوع پراکندگی حوزه جغرافیایی و جمعیت از مشکلاتی است که باعث می شود خدماتی که به مردم در بخش بهداشت و درمانی ارائه می شود، با آن تناسب نداشته باشد و بسیاری از بیمارستان ها نیز در حال نوسازی است.

وی ادامه داد: پراکندگی جمعیت در حقیقت از مشکلاتی است که مانع ارائه خدمات مطلوب درمانی در بیشتر مناطق کشور شده و با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی داریم.

وی یکی دلایل از پایین بودن ضریب اشتغال در برخی از بیمارستان های کشور را پراکندگی جمعیت دانست و گفت: امروز بیمارستان هایی که دارای ۷۰۰ تا پنج هزار تختخواب هستند، به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهند بود.

وی همچنین از راه اندازی ۱۵ پایگاه هوایی در کشور در آینده ای نزدیک خبرداد و قول مساعد داد تا در استان مازندران نیز چنین پایگاه هایی با همکاری ارگان های نظامی و انتظامی راه اندازی شود.

وی تجمیع خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی را به عنوان موثرترین راهکار در ارائه خدمات مطلوب به بیماران عنوان کرد و گفت: امروز برای اینکه ارائه خدمات در بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی متناسب و دارای تراز مثبت باشد، باید چنین اقدامی صورت گیرد.

وی علت ۵۰ درصد از مرگ و میرهای کشور را سکته و حدود ۴۰ درصد را نیز ناشی از بیماری قلبی و عروقی دانست.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از فرآیند اجرای پزشک خانواده در کشور انتقاد کرد و گفت: طبق برنامه چنین طرحی می بایست حدود ۱۰ تا ۱۵ سال به طول می انجامید اما در برخی از استان ها بویژه مازندران این طرح حدود سه ماهه اجرا شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری بخش عمده ای از مشکلات بهداشتی و درمانی در بخش های مختلف بویژه درحوزه کمبود نیروی انسانی، کادر درمانی، مکمل های غذایی و افزایش ۳۵۰ قلم دارو با برنامه ریزی های صورت گرفته، حل و فصل شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت، به خدمات دولت یازدهم از زمان استقرار اشاره کرد و گفت: از زمان استقرار این دولت موفقیت های زیادی در بخش های مختلف حاصل شد به نحوی که امروز شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

وی هم افزایی سازنده با کشورهای منطقه، کاهش نرخ تورم، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و از همه مهم تر ایجاد آرامش در جامعه را از جمله خدمات دولت برشمرد.

وزیر بهداشت گفت: این دولت به علت انعکاس ندادن برخی از خدمات آن از سوی رسانه ها مظلوم واقع شده که باید دراین حوزه از سوی مسوولان رسانه ها تلاش های زیادی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا, وزیربهداشت در پایان از بخش های مختلف بیمارستان فوق تخصصی آیت الله طالقانی چالوس دیدن و از بیماران عیادت کرد.