باقری گفت: علاوه بر مشکلات زیست محیطی ، فعالیت واحدهای صنعتی تاکنون کمکی به اقتصاد خلیل شهر نکرده و فقط توانسته اند از امکانات موجود در منطقه به صورت یکطرفه استفاده کنند .

 

bagherii

رییس شورای اسلامی خلیل شهر گفت : واحدهای صنعتی مستقر در این شهر، فایده ای جز آلایندگی برای مردم و محیط زیست منطقه ندارند .
 
 

به گزارش شرق پرس, محمدرضا باقری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: علاوه بر این مشکلات زیست محیطی ، فعالیت آن ها تاکنون کمکی به اقتصاد خلیل شهر نکرده و فقط توانسته اند از امکانات موجود در منطقه به صورت یکطرفه استفاده کنند .

 

وی بیان کرد : شاید تصور همگانی این باشد که با وجود فعالیت این کارخانه ها، دیگر مشکل مالی در خلیل شهر وجود ندارد که این تصور اشتباه است .

 

رییس شورای اسلامی خلیل شهر افزود : آلایندگی این کارخانه ها به اندازه ای است که به باور همه کارشناسان ، اجرای برخی طرح ها برای کاهش آلایندگی آن ها بسیار ضروری است اما عزم جدی در مدیران این کارخانه ها برای اصلاح این شرایط وجود ندارد .

 

باقری ادامه داد : شهرداری و شورای اسلامی خلیل شهر مطابق قانون و به دلیل آلایندگی یکی از این واحدها و همچنین چند مورد قانونی دیگر، جریمه یک میلیارد ریالی را به تصویب رساند اما همه تلاش ها برای واریز این جریمه ها به حساب شهرداری ناکام ماند .

 

وی گفت : شورای شهر خلیل شهر بودجه امسال شهرداری را ۱۵ میلیارد ریال در نظر گرفت که تحقق کامل این مبلغ نیز نمی تواند به طور کامل موجب حل مشکلات و اجرای طرح های در دست اقدام شهرداری شود .

 

رییس شورای اسلامی خلیل شهر به منابع درآمدی این شهر اشاره کرد و گفت : دریافت عوارض و هزینه های ناشی از صدور پروانه های ساخت و ساز، مهمترین منابع درآمدی شهرداری خلیل شهر است اما به دلیل کوچک بودن شهر و کم بودن ساخت و سازها ، این درآمدها نمی تواند پاسخگوی نیازهای شهری باشد .

 

باقری افزود : شهرداری برای حل مشکل کمبود منابع درآمدی تصمیم گرفت، منابع جدید درآمدی برای خلیل شهر تعریف کنند که یکی از این راه ها ، ساخت جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی (CNG) و ساخت جایگاه عرضه بنزین است .

 

وی ادامه داد : ساخت جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی مراحل پایانی خود را می گذراند و در آستانه بهره برداری است وبه زودی نیز ساخت پمپ بنزین شهرداری خلیل شهر آغاز می شود که امیدواریم درآمدهای این جایگاه ها بتواند علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدهای مناسبی را به حساب شهرداری خلیل شهر واریز کند .

 

رییس شورای اسلامی خلیل شهر اظهار کرد : یکی دیگر از طرح هایی که بیش از همه این طرح ها می تواند موجب ایجاد تحول اقتصادی در شهرداری و خلیل شهر شود، طرح تجهیز و فراهم سازی زیرساخت های مناسب در منطقه گردشگری و چشمه سرخ او است .

 

باقری بیان کرد : این منطقه دارای جذابیت های فراوانی برای گردشگران است و بر اساس آمارگیری های انجام شده در تیرماه امسال بیش از ۱۲ هزار گردشگر غیربومی از این منطقه بازدید کردند .

 

وی افزود : به رغم محدودیت های مالی زیادی که داریم ، موفق به جلب نظر مسوولان برای ارائه امکامات زیربنایی برای این منطقه از جمله برق رسانی و آسفالت جاده دسترسی شدیم .

 

رییس شورای اسلامی خلیل شهر ادامه داد : طرح برق رسانی به سرخ او با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان آغاز شده و به زودی این منطقه پر رفت و آمد از نعمت برق برخوردار خواهد شد .

 

باقری گفت : علاوه بر آن مسیر ۳ کیلومتری دسترسی به این چشمه نیز آماده آسفالت است که امیدواریم در آینده نزدیک و پیش از فرا رسیدن فصل سرما،شاهد اتمام آسفالت آن باشیم .

 

وی بیان کرد : احداث کمپ های اقامتی شبانه و سازگار با طبیعت، احداث سرویس بهداشتی، کلبه های متعدد و دیگر زیرساخت ها، طرح هایی است که شهرداری می خواهد در این منطقه گردشگری آن ها را برای بهره مندی بیشتر گردشگران ومسافران بسازد و اطمینان داریم با تکمیل این طرح ها،علاوه بر ایجاد فرصت شغلی متعدد، زمینه پویایی بیشتر اقتصاد خلیل شهر فراهم می شود .

 

رییس شورای شهر خلیل شهر به طرح های عمرانی در دست اقدام شهرداری خلیل شهر اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین طرح های عمرانی خلیل شهر، دیواره سازی ۲ رودخانه شهر است .

 

باقری بیان کرد : متاسفانه لایروبی نشدن این دو رودخانه در طول سال ها ، موجب انباشت گل و لای و زمینه سازی برای بروز سیل شد .

 

وی افزود : در چند سال اخیر هر زمان که بارش باران شدید در خلیل شهر رخ داد به دلیل انباشت فراوان گل و لای در رودخانه ها و نبود راه مناسب برای عبور آب باران ، سیل و روان آب وارد شهر شد و خسارت های فراوانی به منازل، اماکن تجاری و زیرساخت های شهری وارد کرد .

 

رییس شورای شهر خلیل شهر ادامه داد : شهرداری تصمیم گرفت طرح های مناسب را با هدف رفع دائمی این مشکل اجرا کند که مهمترین آن ها ،بهسازی پل های ارتباطی و دیواره سازی رودخانه است .

 

باقری گفت : یکی دیگر از طرح های که در مراحل اولیه اجرای ان هستیم، بازگشایی جاده دسترسی خلیل شهر به دریا است .

 

وی بیان کرد : شهرداری به دنبال در اختیار گرفتن زمین ۱۰۹ هکتاری در ساحل دریا است که می توان از آن برای فراهم کردن زیرساخت های مناسب حضور گردشگران استفاده کرد .

 

رییس شورای شهر خلیل شهر اظهار کرد : ساحل سنگی دریای خلیل شهر متفاوت ترین ساحل در پهنه دریای مازندران است و می تواند موجب سرازیر شدن فراوان مسافران و گردشگران شود .