عیسی قاسمی طوسی هدف از این نشست را هماهنگی های لازم جهت برپایی نخستین جشنواره انجیر گلوگاه دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف این جلسه تقدیر و تشکر از آقای علی اکبر ایران نژاد بعنوان کسی که بیش از 5000 اصله درخت تا به امروز در شهرستان گلوگاه کاشته است.

 

جلسه هماهنگی نخستین  جشنواره انجیر گلوگاه دوشنبه  با حضور فرماندار, مسئولین شهرستانی, نمایندگان اصحاب رسانه و حضور حاج علی اکبر ایران نژاد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

anjir1

به گزارش خبرنگار شرق پرس عیسی قاسمی طوسی هدف از این نشست را هماهنگی های لازم جهت برپایی نخستین جشنواره انجیر گلوگاه دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف این جلسه تقدیر و تشکر از آقای علی اکبر ایران نژاد بعنوان کسی که بیش از  ۵۰۰۰ اصله درخت تا به امروز در شهرستان گلوگاه کاشته است.

فرماندار گلوگاه در ادامه, مسائل مهم در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد با همدلی و همفکری همه اعضای موثر, این جشنواره سبب معرفی بهتر و بیشتر شهرستان گلوگاه شود.

anjir2

در ادامه آیت الله  میر احمدی امام جمعه گلوگاه گفت: بحث انجیر از مباحثی است که در اقتصاد این منطقه بسیار مهم است. ما با فکر نو و جدید می توانیم به رشد اقتصاد شهر کمک کنیم.

حاج اکبر ایران نژاد نیز در این نشست ضمن تقاضا از مردم و مسئولین برای مراقبت هر چه بیشتر این درختان افزود: مردم بسیاری از درختان را می شکنند و از بین می برند و متاسفانه حتی در قسمت هایی از جاده اصلی پای درختان بنزین و گازوئیل می ریزند.

وی همچنین گفت:من عاشق نهال های کاشته شده هستم و هرساله با عشق آنها را آبیاری می کردم و امروزه حاضرم برای سالم ماندن آنها جانم را هدیه کنم.

anjir4

این چهره ماندگار شهر گلوگاه همچنین از مسئولین تقاضا کرد تا کنسانتره های لازم را برای درختان این منطقه تهیه کنند.

در این جلسه  از خواص انجیر و همچنین معرفی شهرستان گلوگاه بعنوان مرکز انجیر کشور یاد شد و گفته شد محصولات زیادی مانند ترشی٬ کمپوت٬ سرکه٬ مربا٬ برشتک٬ آش و… از انجیر تولید میکنند .

anjir3

در پایان نشست مقرر شد که این جشنواره  از ۲۵ تا ۳۰ مرداد در امامزاده قاسم (ع) که محل عبور مسافران است برگزار شود.

گزارش و عکس:

سمیه اوانپور- مریم کلبادی نژاد