بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: برای جلوگیری از تخریب چشمه سورت برای یک‌سال حضور گردشگران را در نزدیک این چشمه ممنوع شد تا از تخریب حوضچه‌ها جلوگیری شود.

بازدید از چشمه سورت ممنوع شد

 

 

 

به گزارش شرق پرس دلاور بزرگ‌نیا در همایش بخشداران در استانداری مازندران اظهار کرد: مازندران ظرفیت مناسبی برای توسعه در اختیار دارد به شرطی که مسئولان به فکر توسعه باشند.

 

 

وی با اعلام اینکه مازندران در همه فصول سال می‎تواند میزبان گردشگران متعددی شود، افزود: بسیاری از سنت‌های بومی استان در حال فراموشی بود که با برگزاری جشنواره‌های متعدد تا حدودی این سنت‌ها احیاء شد و در کنار احیاء سنت بومی شاهد رونق اقتصادی و جذب گردشگر نیز بودیم.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: برای توسعه روستاها باید از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای به خوبی بهره‌برداری شود.

 

 

وی با اشاره به قابلیت‌های مناسب مازندران به لحاظ مواهب طبیعی و خدادادی یادآور شد: برای معرفی مواهب طبیعی و خدادادی استان ابتدا نسبت به حفظ آن منابع طبیعی و خدادادی اقدام می‎شود.

 

 

بزرگ‎نیا با اعلام اینکه در معرفی مواهب خدادادی مازندران، تجربه تلخ چشمه سورت را تکرار نمی‎کنیم، افزود: چشمه سورت بدون برنامه حفظ میراثی معرفی شد و همین موضوع در برخی مواقع موجب آسیب به این منبع مناسب خدادادی شد.

 

 

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخریب این چشمه زیبا خدادادی برای یک‌سال حضور گردشگران را در نزدیک این چشمه ممنوع شد تا از تخریب حوضچه‌ها جلوگیری شود.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه حوضچه‌های رسوبی چشمه سورت با تردد از بین می‌رود، یادآور شد: برای ایجاد این حوضچه رسوبی چندین سال زمان می‎برد، به همین دلیل برای حضور گردشگران در این منطقه سخت‌گیری‌ها را در برنامه کاری قرار دادیم.

 

 

وی اضافه کرد: در چشمه پاموکاله ترکیه نیز گردشگران در ۲۰۰ متری منطقه قرار می‎گیرند و این رویه نیز در چشمه سورت نیز باید اعمال شود.

 

 

وی با اعلام اینکه طرح‌های را برای توسعه گردشگری روستایی در استان در برنامه کاری قرار دارد، گفت: مازندران از ظرفیت بسیار مناسب گردشگری مذهبی نیز برخودار است که در این زمینه نیز باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

فارس