سرهنگ کرمانی تصریح کرد: این افرادی با معرفی کردن خود به عنوان افراد مسلط به زبان عربی و دوستان این گردشگران وارد ویلا شده و اموال آنها را به زور به سرقت می بردند.

dastgiri-saregh8

 

 به گزارش شرق پرس سرهنگ شمس الدین کرمانی عصرسه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت به عنف از گردشگران تبعه عراقی در شهرستان های نوشهر و چالوس، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی نوشهر قرار گرفت.

 

 

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی در یک هفته و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات شبانه روزی پلیسی از روز گذشته موفق به شناسایی و دستگیری هفت سارق که ۲ نفر آنها دختر بودند در ساعات آغازین امروز در مخفیگاههای آنها در شهرستان های نوشهر و چالوس شدند.

 

فرمانده انتظامی نوشهر خاطرنشان کرد: این افراد اهل شهرستان های همجوار با سنین بین ۲۲ تا ۲۵ سال هستند که سرگرده این باند ‘ الف – ق ‘ دارای چندین فقره سابقه کیفری بوده است.

 

سرهنگ کرمانی تصریح کرد: این افرادی با معرفی کردن خود به عنوان افراد مسلط به زبان عربی و دوستان این گردشگران وارد ویلا شده و اموال آنها را به زور به سرقت می بردند.

 

وی گفت: مقادیری ارزهای خارجی و چندین دستگاه گوشی تلفن همراه از سارقین کشف و ضبط و این افراد نیز به سرقت ها اعتراف کردند.
وی اظهار داشت: همچنین از این افراد یک قبضه اسلحه بادی و چندین قبضه قمه و یک شوکر به همراه ۲ دستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط شد و متهمان پس از بازسازی صحنه های سرقت و تکمیل پرونده به مراجع قضایی منتقل خواهند شد.

 

سرهنگ کرمانی با بیان این که رعایت نکردن مسایل امنیتی موجب بروز این سرقت ها شد افزود: اتباع خارجی در کشور باید به مراکز اقامتی مجاز که کنترل ویژه از آنها می شود مراجعه کنند ولی گردشگران تبعه عراقی با اسکان در ویلاهای شخصی که از کنترل و نظارت کمتری بهره بودند استفاده کردند.

 

شهرستان های نوشهر و چالوس با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، در بیشتر فصول سال میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی هستند./ایرنا