اين بانوي جهانگرد با حضور در جزيره ميانكاله بهشهر و در جمع دوستداران محيط زيست اظهار داشت: اين سفر من با هدف اعتراض به خصوصی سازی جزیره آشوراده و در حمایت از طبیعت جزیره آشوراده و تالاب بین المللی میانکاله، انجام شده است تا از واگذاري آن جلوگيري و تالاب و جزيره نجات يابند.

 

docharkhe-rekab0

بانوی جهانگرد ۵۲ ساله ایرانی و دوستدار محیط زیست برای حمایت از جزیره آشوراده مسیر کرج تا میانکاله را رکاب زد.

 

 

به گزارش شرق پرس، جمال ابوطالبی عبدالملی یکی از اعضای دوستداران محیط زیست سبز زاغمرز و کانون همیاران میانکاله در حاشیه رسیدن بانوی جهانگرد ایرانی به میانکاله افزود: رویا لقمانیان بعنوان بانوی مدافع محیط زیست حامل پیام مردمی نجات آشوراده است که با هدف  متوجه سازی افکار عمومی به موضوع انتقال مالکیت آشوراده اقدام به سفر با دوچرخه کرده است.

 

 

وی با بیان اینکه، رویا لقمانیان، بانوی ۵۲ ساله ایرانگرد و جهانگرد ایرانی یادآور شد: این بانوی جهانگرد در اعتراض به اقدام سازمان محیط زیست در واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی تصمیم به رکاب زنی مسافت طولانی کرج تا آشوراده گرفت.

 

 

این بانوی جهانگرد با حضور در جزیره میانکاله بهشهر و در جمع دوستداران محیط زیست اظهار داشت: این سفر من با هدف اعتراض به خصوصی سازی جزیره آشوراده و در حمایت از طبیعت جزیره آشوراده و تالاب بین المللی میانکاله، انجام شده است تا از واگذاری آن جلوگیری و تالاب و جزیره نجات یابند.

 

 

جمال ابوطالبی گفت: محیط زیست متعلق به همه آحاد جامعه است و نباید با خصوصی  سازی و ورود به محیط زیست

 

 

وی افزود: ضرورت باقی ماندن آشوراده در دامن پناهگاه  حیات وحش میانکاله و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا با خصوصی سازی، این جزیره و تالاب از بین نرود.

 

 

عضو کانون همیاران میانکاله ادامه داد: این بانوی جهانگرد بعداز ترک جزیره میانکاله در بهشهر، از طریق بندرترکمن عازم آشوراده می شود.

 

 

قرار است در جزیره آشوراده، هتل، مجتمع تجاری و بازار، باغ پرندگان، موزه، میدان تیراندازی، زمین گلف و تنیس، قایقرانی، پلاژ، پارک بازی، رستوران، سفره خانه و … احداث شود.