معاون پیشگیری ناجا بیان کرد: یکی دیگر از برنامه ها، آموزش و آگاه سازی زائران با "باید ها" و "نباید های" این سفر معنوی بود، تا با آگاهی کامل از قوانین و مقررات کشور مقصد، سفری امن داشته باشند.
download
 
شرق پرس : سردار شرفی با اشاره به اینکه تا کنون در استان‌های تهران، خراسان رضوی، ساری، گرگان و تبریز پرواز حج انجام گرفته، افزود: یکی از اقدامات پلیس پیشگیری، تدوین تمهیداتی برای اطلاع زائران از مقررات و قوانین سفر حج بود تا از وقوع هرگونه جرمی پیشگیری شود.
 
 
 
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره تمهیدات پلیس پیشگیری برای مراسم حج سال ۹۴ گفت: امسال ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ما توفیق زیارت خانه خدا را دارند که از این تعداد ۶۱ هزار نفر زائر و ۳۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی هستند و از ۱۹ ایستگاه فرودگاهی پروازها در حال انجام است.
 
 
 
 
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما ایجاد تعامل با سایر دستگاه های ذیربط از جمله سازمان حج و اوقاف و … بود و در این راستا جلسات و نشست های مختلفی نیز برگزار شد.
 
 
 
 
وی با اشاره به اینکه در راستای هماهنگی اعزام زائران، نشستی مشترک با همکاران سپاه و نیروی انتظامی در تهران برگزار شد، گفت: این نشست در راستای تعامل و آگاه سازی عوامل اجرایی سپاه و نیروی انتظامی برای مراسم اعزام زائران خانه خدا بود.
 
 
 
 
 
معاون پیشگیری ناجا بیان کرد: یکی دیگر از برنامه ها، آموزش و آگاه سازی زائران با “باید ها” و “نباید های” این سفر معنوی بود، تا با آگاهی کامل از قوانین و مقررات کشور مقصد، سفری امن داشته باشند.
 
 
 
 
 
شرفی ادامه داد: این آموزش ها به شکل مختلف اعم از ارائه بروشور، کاتالوگ هشدار های پلیسی و آموزش های چهره به چهره صورت گرفت.
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه در هر مکانی که عملیات اعزام زائران انجام می شود، فرماندهان و روسای پلیس فرودگاه در جهت تسهیل امور در کنار سایر عوامل اجرایی و انتظامی حضور داشتند، گفت: برایند این اتفاق، رضایت مندی زائران و مسئولان بود.
 
 
 
 
 
این مقام مسئول تاکید کرد: از زائران انتظار می رود با عوامل اجرایی و انتظامی چه در کشور مبدا و چه در کشور مقصد، همکاری و هماهنگی داشته باشند.
 
 
 
 
 
وی با اشاره به اینکه برابر ماده ۱۷ قانون اصلاح و مبارزه با مواد مخدر هر زائری که اقدام به حمل مواد مخدر، به هر شیوه و هر نوعی کند، ضمن توقیف گذرنامه، از سفر حج متخلف جلوگیری و یک تا ۵ سال ممنوعیت برای خروج از کشور و انجام این سفر معنوی برای بار اول در نظر گرفته خواهد شد، تاکید کرد: زائران از حمل هر گونه ماده ممنوعه اعم از مواد مخدر و غیره پرهیز کنند.
 
 
 
 
 
رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به اینکه مجرمان، طعمه های خود را از میان زائران انتخاب می کنند، در تشریح شگرد متخلفان گفت: لذا زائران باید هوشیار باشند و از پذیرش هرگونه محموله امانی خودداری کنند.
 
 
 
 
 
براساس گزارش سایت پلیس، سردار شرفی ناجا لزوم مراقب از مدارک شخصی اعم از گذر نامه و کارت بهداشت و … را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: زائران در صورتی مجاز به حمل دارو هستند که نسخه پزشک را به همراه داشته باشند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران