زمان رضا احمدی گفت: کمبود نیرو محیط زیست فقط منحصر به میانکاله و شهرستان بهشهر نیست و این معضل درهمه جای کشور مشهود است .

 

miankalee56

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر گفت : پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از ارزشمند ترین زیست گاه های طبیعی جهان ، با کمبود نیروی حفاظتی روبه رو است .

 

به گزارش شرق پرس, زمان رضا احمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : کمبود نیرو محیط زیست فقط منحصر به میانکاله و شهرستان بهشهر نیست و این معضل درهمه جای کشور مشهود است .

 

وی بیان کرد : به رغم این کمبود نیرو، محیط بانان پر تلاش میانکاله از همه توان خود برای حراست و حفاظت از میانکاله استفاده کرده و می کوشند مانع تجاوز افراد سودجو و فرصت طلب به این منطقه طبیعی ارزشمند شوند .

 

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر افزود : میانکاله به دلیل داشتن ظرفیت های فراوان و ارزشمند،همواره مورد نظر افراد سودجو است که تلاش می کنیم مانع به ثمر نشستن برنامه های این افراد و متخلفین شویم .

 

احمدی ادامه داد : میانکاله با تهدیدات فراوانی مانند آتش سوزی های عمدی به خصوص در ایام تابستان ، ورود شکارچیان و صیادان متخلف و ساخت و سازهای غیرقانونی و غیرمجاز روبه رو است که برخورد با همه این مشکلات به حمایت و مساعدت مجموعه شهرستان نیازمند است .

 

وی گفت : همجواری چند روستا با تالاب میانکاله در فصل های حضور فراوان پرندگان و ماهیان ، موجب ورود غیرمجاز و مکرر ساکنین این روستاها به میانکاله شده و نتیجه آن شکارهای فراوان پرندگان و صید انواع آبزیان است .

 

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر بیان کرد : یکی از تخلفات آشکاری که در سال های اخیر در این منطقه مشاهده و گسترش یافت ، ساخت ویلا و تفریح گاه توسط صاحبان زمین بدون داشتن مجوز و پروانه در این منطقه بود که با همکاری دستگاه قضایی ، تاکنون ۴ مورد از این ساختمان ها تخریب و پرونده ساختمان های دیگر نیز در حال طی کردن مراحل قانونی است .

 

احمدی افزود : علاوه بر تخریب این واحدهای غیرمجاز ، تاکنون بیش از ۱۰ هکتار از زمین های تصرف شده توسط افراد سودجو در این منطقه رفع تصرف و به منابع ملی و دولتی بازگردانده شد .