خانم دکتر مهدیه الهی قمشه ای در همایش نقش بانوان در مسیر فردایی بهتر در بهشهر با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه بشری امروز مشکل خانواده و طلاق است، افزود: باید تلاش کنیم تا این معضل برطرف شود زیرا هر چقدر خانواده هایی سعادتمندتر داشته باشیم جامعه بهتری نیز خواهیم داشت.

 ghomshee-mahdiye-dr

 

به گزارش شرق پرس مهدیه الهی قمشه ای در همایش نقش بانوان در مسیر فردایی بهتر با تأسی از مقام شامخ بانوی کربلا زینب کبری (س) به مناسبت اربعین حسینی که در تالار وحدت بهشهر با حضور جمع کثیری از بانوان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) حسن ختام واقعه عاشورا را برعهده داشت و در حقیقت اگر این بانوی بزرگوار در واقعه کربلا حضور نداشتند ما امروز نمی دانستیم که در کربلا چه حوادثی رخ داده است.

 

 

 

وی افزود: در بحث نقش زن در اقتصاد و فرهنگ جامعه با نگاهی به همه جوامع بشری خواهیم دید که یکی از ارکان اصلی  اقتصاد جامعه بر محور وجود زن می چرخد و قطعا بانوی ایرانی نیز با فهم و درایت خود و ویژگی های خاصی که در تفکر زن ایرانی وجود دارد می تواند مسائل اقتصادی خانواده خود را مدیریت کند و در اقتصاد جامعه تأثیرگذار باشد.

 

 

الهی قمشه ای با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه بشری امروز مشکل خانواده است، افزود: باید همه تلاش کنیم تا این معضل برطرف شود زیرا هر چقدر خانواده هایی سعادتمندتر داشته باشیم جامعه بهتری نیز خواهیم داشت و یکی از عوامل موثر در فرهنگ سازی آموزش است که باید تمام سریال ها و فیلم ها در راستای حفظ کانون خانواده ساخته شود.

 

 

وی اظهار کرد: در قرآن و بسیاری از کتب هر جا صحبتی از مقام زن وجود دارد به جایگاه والا و متعالی زن اشاره شده است زیرا زن مظهر توانایی، زیبایی و مهربانی است و بسیاری از صفات حسنه خداوند در زن ها متجلی شده است.

 

 

این بانوی شاعر مولوی‌شناس با اشاره به ماجرای حضرت موسی و مادرش که به فرمان خداوند طفل کوچک خود را به رودخانه می اندازد، تأکید کرد: باید توکل و ایمان راسخ به امر الهی را از مادر حضرت موسی بیاموزیم.

 

 

وی افزود: زن مظهر نجابت و پاکی است و باید این صفات را از حضرت مریم (س) بیاموزیم و اگر در اسلام به زن ها سفارش می شود که خود را بپوشانند به این خاطر است که خداوند در استتار است و زن نیز مظهر تجلی خداوند است.

 

 

این بانوی ادیب اظهار کرد: بلیط عمر یک بار در اختیار هر انسانی قرار می گیرد و تکرار شدنی نیست پس نباید به خاطر مشکلات اقتصادی کانون یک خانواده از هم بپاشد؛ هر چند که نقش پول در اقتصاد و زندگی انکارناپذیر است اما نباید بگذاریم که مال و ثروت نقش اصلی را در زندگی ایفا کند زیرا ثروت نه اصل و نه فرع بلکه در حاشیه زندگی قرار دارد.

 

 

وی ادامه داد: بهترین هنر چگونه زیستن است و خداوند در مسیر زندگی الگوهای بسیاری را برای ما گذاشته است که سیره اهل بیت (ع) بهترین الگو برای سعادت بشر است و در سیره انبیا و اولیای الهی بخصوص امام علی و حضرت فاطمه (ع) ساده زیستی و بی نیازی را می توان دید.

 

 

الهی قمشه ای تصریح کرد: ازهم پاشیدن کانون خانواده ها موجب متزلزل شدن و هم گسیختگی جامعه می شود پس باید زن ها و مردها اساس زندگی را بر محبت و عشق، آرامش و ساده زیستی  قرار دهند تا علاوه بر حفظ خانواده، فرزندان سالمی را تربیت کنند و تحویل جامعه دهند زیرا یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز فرزندان طلاق هستند.