دکتر نجفی عنوان کرد:برای بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه و کلینیک تخصصی این شهر در رشته های مختلفی همچون جراحی عمومی،کلیه و مجاری ادراری، ارتوپدی و مغز و اعصاب به متخصص نیاز داریم.

behdashtgalogah

 

 

به گزارش شرق پرس در پایان هفته سلامت خبرنگار ما به دیدار دکتر نجفی تیرتاشی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گلوگاه  رفت تا از فعالیتهای این اداره در هفته سلامت آگاه شود.

 

 

 

بهره برداری از ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان گلوگاه در سال ۹۴

 

دکتر هادی نجفی تیرتاشی در این گفتگو اظهار داشت:  حدود ۷ ماه است که سرپرستی این اداره را برای خدمت به  مردم تحویل گرفتم  و در این مدت سعی داشتم و  دارم  که تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان به کار گیرم.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گلوگاه با بیان اینکه برای خدمت رسانی بهتر در حوزه بهداشت به ساخت و ساز و تعمیر در مراکز بهداشتی پرداختیم افزود:در بحث ساخت و ساز اعتبارات زیادی را  گرفتیم که برای گلوگاه بی نظیر بوده است .

 

وی ادامه داد: تنها در قسمت ساخت و ساز و تعمیرات مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جذب شد و در طول این مدت ۵ خانه بهداشت در روستاهای قلعه پایان،لمراسک،اوارد،نیالا و دهی  ساخته و به بهره برداری رسید.

 

دکتر نجفی تیرتاشی اظهار داشت: ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان گلوگاه که در حال حاضر در آن مستقر هستیم از سال ۸۵ تا کنون به حالت استیجاری باقی مانده  که تلاش کردیم تا پایان سال ۹۴ ساختمان جدید  این اداره در ۴ طبقه و در فضایی به مساحت هزار و ۱۰۰ متر  تکمیل و  به بهره برداری  برسد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گلوگاه از جذب ۹ بهورز خبردادو تصریح کرد:در ۷ ماه اخیر ۹ بهورز در ۷ روستا جذب شدند که کارشان را از سال آینده آغاز خواهند کرد.

 

دکتر هادی نجفی در ادامه برنامه های هفته سلامت شبکه بهداشت و درمان گلوگاه را اینگونه برشمرد و افزود:برگزاری همایش پیاده روی کارکنان دولت ،دیدار با پیشکسوتان عرصه سلامت ،مسابقه ورزشی والیبال بین ۶ تیم ادارات شهرستان، برگزاری جشنواره غذا ، برگزاری همایش بزرگ هفته سلامت  با حضور مهندس مژده کارشناس مسئول بهداشت محیط استان و مهندس خادملو کارشناس جهاد کشاورزی از برنامه های هفته سلامت این شبکه بوده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گلوگاه به اشاره به اینکه هر ۲۵۰۰ گلوگاهی تحت پوشش خدمات یک پزشک خانواده است بیان داشت:در شهرستان گلوگاه ۶ پزشک خانواده شهری و ۷ پزشک خانواده روستایی مشغول خدمت هستند.

 

وی ادامه داد:برای جذب مشارکت های مردمی در ۷ ماه اخیر در حوزه بهداشت مجمع خیرین سلامت را راه اندازی کردیم و کارهای نسبتا خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

 

کمبود متخصص در بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه

دکتر نجفی عنوان کرد:برای  بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه و کلینیک تخصصی این شهر  در رشته های مختلفی  همچون جراحی عمومی،کلیه و مجاری ادراری، ارتوپدی و مغز و اعصاب به  متخصص نیاز داریم.

 

وی تاکید کرد: در مدت خدمتم سعی کردم در رشته های مختلف  برای جذب متخصص اقدام کنم  و در حال حاضر با دارا بودن متخصص در رشته های قلب و عروق،رادیولوژی،پوست،روانپزشکی،داخلی و زنان و زایمان تعداد مراجعات مردمی به بیمارستان  و  میزان خدمات دهی افزایش یافته است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گلوگاه در خاتمه خاطر نشان ساخت: در حوزه بیمارستانی با کمبود آمبولانس مواجه هستیم که امیدواریم با قول مساعد دکتر جان بابایی حداقل یک دستگاه آمبولانس  برای شهرستان تامین شود و این شهرستان از  حمایت بیشتر  دانشگاه علوم پزشکی مازندارن خصوصا ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی دکتر جان بابایی که نگاه ویژه ای به این شهرستان دارند برخوردار گردد.

گزارش از سکینه نوری